توسعه و گسترش موقوفات نشانه اعتماد علاقه مردم به اوقاف است /هشت بیمارستان موقوفه در حال ساخت است\
  • معاون سازمان اوقاف و امورخیریه اعلام کرد:

توسعه و گسترش موقوفات نشانه اعتماد علاقه مردم به اوقاف است /هشت بیمارستان موقوفه در حال ساخت است

  • کد خبر: 21408
  • چاپ
  • انتشار: 17 آذر 1395 - 21:00

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از احداث هشت بیمارستان موقوفه در کشور خبرداد و گفت: توسعه و گسترش موقوفات در سال های گذشته، نشانه اعتماد علاقه مردم به اوقاف است

 

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی روز چهارشنبه در همایش یاران وقف که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، با اعلام اینکه پس از انقلاب 25 هزار موقوفه در کشور ثبت شده است، گفت: 50 درصد موقوفات تنها در هفت سال اخیر ثبت شده است. وی همچنین به تشریح برنامه های سازمان اوقاف در دهه وقف پرداخت و گفت : نشست تخصصی با مسوولان وزارت بهداشت یکی از این موارد است.

 هشت بیمارستان موقوفه در حال ساخت است شرفخانی از امضای تفاهمنامه با وزارت بهداشت خبر داد و گفت : 25 درصد بیمارستان های کشور موقوفه است. شرفخانی درباره ساخت هشت بیمارستان موقوفه گفت : این بیمارستان ها با مشارکت و وزارت بهداشت احداث می شود و تاکنون یک هزار و 500 میلیارد تومان برای موقوفه های حوزه سلامت هزینه شده است . شرفخانی همچنین از رشد 31 درصدی اجاره های موقوفات در سال های اخیر خبرداد و گفت : با استفاده از عرصه های اقتصادی می توان به اصلاح عمرانی موقوفات کمک کرد. وی همچنین یکی دیگر از نشست های سازمان اوقاف را برگزاری نظام مدیریت وقف در عرصه های بین المللی اعلام کرد و گفت : می توانیم از تجربه های مدیریت های اوقاف و خیریه در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی بهره ببریم و تجارب خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهیم. معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف، نقش خانواده را در ترویج وقف بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: از گذشته نیز شاهد وقف نامه های خانوادگی بودیم. وی از وجود 8 هزار متولی موقوفه در کشور خبر داد و گفت : تبادل تجارب میان افراد می تواند نتایج مثبتی داشته باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار