وجود ۳۲ هزار بیمار بازنشسته صعب العلاج/دهکده سلامت احداث می شود\

وجود ۳۲ هزار بیمار بازنشسته صعب العلاج/دهکده سلامت احداث می شود

  • کد خبر: 214080
  • چاپ
  • انتشار: 10 مهر 1397 - 12:35

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور از وجود ۷۱ هزار بازنشسته در مازندران خبر داد و گفت: همچنین ۳۲ هزار و ۷۰۰ بازنشسته با بیماری صعب العلاج در کشور تحت حمایت صندوق هستند


به گزارش روابط عمومی اداره کل، جمشید تقی‌زاده ظهر دوشنبه در دیدار با آیت‌اله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری در استان مازندران، با اشاره به وجود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته در کشور و ۷۱ هزار بازنشسته در مازندران، اظهار کرد: میانگین حقوق هر بازنشسته ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که بیش از سه هزارو۲۰۰ میلیارد تومان پرداختی در کشور داریم و از این رقم ۱۴۷ میلیارد تومان به مازندران اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بازنشستگان ولی‌نعمتان ما هستند، گفت: مفتخریم که ۱.۸ از جمعیت کشور را حمایت می‌کنیم.

تقی‌زاده با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنسستگان، عنوان کرد: برای تحقق این امر به ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که دولت تاکنون ۵ هزار میلیارد آن را تأمین و تعدادی از حقوق‌های پایین، افزایش داده‌شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی، تصریح کرد: ۹۵ درصد از بازنشستگان زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند که تمام تلاش دولت و مجلس براین است تا در بودجه سال آینده ۱۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شود.

وی افزود: ۳۲ هزارو۷۰۰ نفر بازنشسته صعب‌العلاج داریم که در بخش درمان بسته حمایتی خوبی را در حال تهیه داریم و در روزهای آتی اعلام می‌شود.

تقی‌زاده با اشاره به اعطای وام به ۳۰۰ هزار نفر در سال گذشته، اظهار کرد: در سال جاری به ۴۰۰ هزار بازنشسته وام ۵ میلیونی داده خواهدشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به وجود ۱۰۰ هتل و سوئیت در داخل کشور، خاطرنشان کرد: همچنین تسهیلات خوبی برای اعزام بازنشستگان و خانواده‌های آنان به عتبات عالیات داده شده‌است.

وی در پایان از تأسیس دهکده سلامت با کمک بخش خصوصی خبر داد و افزود: به ۲۰ هکتار زمین در مرکز استان نیاز داریم تا این دهکده را برای رفاه و سلامت بازنشستگان مازندرانی بسازی



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار