فریدونکنار شهرستان پایلوت طرح اشتغال حمایتی در مازندران شد\

فریدونکنار شهرستان پایلوت طرح اشتغال حمایتی در مازندران شد

  • کد خبر: 214087
  • چاپ
  • انتشار: 10 مهر 1397 - 13:51

استنادنیوز؛ فریدونکنار در استان مازندران به عنوان شهرستان پایلوت اجرای طرح اشتغال حمایتی به همراه 31 شهرستان دیگر کشور انتخاب شد

طرح اشتغال حمایتی یکی از طرح های دولت تدبیر و امید است که هدف از آن توانمند سازی افراد برای ورود به بازار کار، ایجاد اشتغال کوتاه مدت برای اقشار کم درآمد و کاهش فقر، ارتقای سطح مهارت جوانان و آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار است.
فرماندار فریدونکنار در نشستی که برای تبیین و برنامه ریزی برای اجرای طرح اشتغال حمایتی در این شهرستان برگزار شد، تاکید کرد: به جهت ملی بودن طرح و شرایط اشتغال و اقتصادی مردم به خصوص مردم فریدونکنار، مدیران شهرستانی باید در این طرح ورود جدی داشته باشند و نباید با پشت میزنشینی و تفکر کارمندی با این طرح برخورد و آن را مسکوت بگذارند.
محمد مهدی نصیری گفت: فریدونکنار به دلیل کمتر توسعه یافتگی در استان و حتی در سطح کشور، بسیار مورد توجه در سطح ملی است و به همین دلیل نیز به عنوان شهرستان پایلوت به همراه 31 شهرستان دیگر کشور میزبان طرح اشتغال حمایتی شد.
وی افزود: در طرح اشتغال حمایتی اولویت ما با خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، افراد دچار بیماری های مزمن یا خاص، مادران باردار، کودکان زیر 5 سال، افراد 6 تا 14 سال، خانواده های دارای فرد معلول، بیماران خاص و یا سالمند است.
فرماندار فریدونکنار ادامه داد: افرادی می توانند در این طرح شرکت کنند که دارای مدارک تحصیلی یا مهارت فنی مرتبط با مشاغل حمایتی، افراد بیکار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی، افراد بیکار که دارای اعضای خانواده معلول، بیمار خاص، سالمند و افراد بیکار که دوره های فنی و حرفه ای را گذراندند، است.
نصیری با بیان اینکه این طرح باید از ابتدای مهر در شهرستان اجرایی می شد، اعلام کرد: به دلیل تاخیر در تکمیل برنامه ها و طرح های ارائه شده، طرح اشتغال حمایتی درشهرستان فریدونکنار به صورت پایلوت از ابتدای آبان آغاز و به مدت 6 ماه اجرا می شود.
وی گفت که متقاضیان می توانند با مراجعه به ادارات کار، بهزیستی، کمیته امداد و دیگر ادارات مرتبط از جزئیات حضور در این طرح آگاه شوند.
فرماندار فریدونکنار گفت که مشاغل حمایتی در 2 بستر شهری و روستایی برگزار خواهد شد که در سطح شهری عناوین شغلی مانند کارآموزی فارغ التحصیلان در کارخانه ها و کارگاه ها، خدمات اجتماعی برای سالمندان، مراقبت از بیماران صعب العلاج و مزمن، بازرسان ایمنی و بهداشت کار، همیاران پلیس و شهرداری ها، مددکاری اجتماعی، تفکیک زباله های شهری ، ناجی غریق، کارآموزی فارغ التحصیلان رشته های حقوق در مراجع حل اختلاف برخی ادارات را شامل می شود.
نصیری همچنین گفت که در سطح روستا نیز شامل مشاغلی همچون حفاظت محیط زیست، فعالیت در زمینه صنایع دستی، زه کشی، زیبا سازی مناطق و دیگر موارد است.
**انتقاد فرماندار فریدونکنار از عدم حضور روسای ادارات در جلسه فرمانداری
فرماندار فریدونکنار همچنین از عدم حضور برخی روسای ادارات در جلسات فرمانداری انتقاد کرد و گفت: گویا برخی از مسئولین و مدیران شهرستان در شان خود نمی بینند که در جلسات فرمانداری به عنوان نماینده رسمی دولت در شهرستان حضور داشته باشند.
نصیری حضور کارشناسان ادارات به نمایندگی از روسا در جلسات را بی توجهی این مدیران به برنامه های دولت عنوان کرد و گفت : در شرایط کنونی که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و دولت در پی اجرای طرح های برای برون رفت از مشکل آفرینی دشمنان است، حضور روسای ادارات در جلسات نماینده عالی دولت در شهرستان ضروری است تا مدیران با جزئیات برنامه های دولت آشنا شوند .
فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است. این شهرستان از شمال با دریای خزر، از شرق با شهر بابلسر و از غرب هم‌مرز با شهر محمودآباد و از جنوب با شهرهای بابل و آمل همسایه‌است. فریدون‌کنار از سال ۱۳۲۰ شهر شده‌ است و با این وجود از لحاظ تقسیمات سیاسی تا دهه هفتاد شمسی به صورت دهستان بوده و در این دهه از دهستان به بخشداری تبدیل شد.
شهرستان فریدونکنار که از سال 86 رسما از بخش به شهرستان تبدیل شد بنا بر امار سال 1395 حدود 60 هزارنفر جمعیت دارد.
بارندگیهای فراوان و زمین حاصلخیز و جلگه‌ای از قدیم فریدون کنار را به کشتگاه مستعد برنج و حبوبات تبدیل نموده‌ است و وجود آبگیرها و آب‌بندانهای متعدد، بافت ویژهٔ جنگلی و آب و هوای معتدل خزری آن را به صورت یکی از زیستگاه‌های منحصر به فرد زمستانی پرندگان زیبای مهاجر به ویژه درنای سیبری درآورده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار