همکاری نزدیک‌تر حوزه سلامت و رسانه موجب تقویت پیشگیری و ارتقاء درمان جامعه می‌شود\

همکاری نزدیک‌تر حوزه سلامت و رسانه موجب تقویت پیشگیری و ارتقاء درمان جامعه می‌شود

  • کد خبر: 214093
  • چاپ
  • انتشار: 10 مهر 1397 - 14:35

استنادنیوز؛دکتر ظفرمندمدیرکل بیمه سلامت مازندران اظهار کرد::  همکاری هرچه بیشتر و نزدیک‌تر حوزه سلامت و رسانه موجب تقویت امر پیشگیری و ارتقاء درمان جامعه می‌شود

جلسه هماهنگی و انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل بیمه سلامت و صدا و سیمای مازندران در خصوص تولید و پخش برنامه‌های سلامت محور برگزار شد.

   مدیرکل بیمه سلامت مازندران در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: ارتقاء سلامت عمومی جامعه به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد و باید نقش دستگاه‌های مختلف در موضوع سلامت مشخص شود و اگر از بحث توانمندسازی و فرهنگ سازی جامعه غفلت شود آسیب جدی به مردم خواهد رسید.

   دکتر ظفرمند افزود:  همکاری هرچه بیشتر و نزدیک‌تر حوزه سلامت و رسانه موجب تقویت امر پیشگیری و ارتقاء درمان جامعه می‌شود . وی بهره مندی از ظرفیت بالای رسانه ملی را در آگاهی بخشی و توانمند سازی مردم بسیار مهم و قابل توجه برشمرد و افزود: بیمه سلامت با تمام بضاعت و توانمندی خود در تعامل با صدا و سیما در خدمت مردم می باشد و سلامت مردم جزء دغدغه های مهم این سازمان است . وی در ادامه بیان داشت: ارتقاء سلامت عمومی جامعه به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد و باید نقش دستگاه‌های مختلف در موضوع سلامت مشخص شود.

   مدیرکل بیمه سلامت مازندران ضمن تشریح عملکرد بیمه سلامت، اظهار داشت: با توجه به توان بالقوه سازمان بیمه سلامت در حوزه های اجتماعی و برخورداری از ظرفیت بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفری بیمه‌شدگان سلامت در استان که قریب به 50 درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند به عنوان مخاطبان اصلی رسانه ملی در بسیاری از حوزه های فرهنگی و اجتماعی امکان تولید محصولات تلویزیونی و رادیویی وجود دارد. وی با اشاره به وجود زمینه های مناسب برای تولید محصولات و برنامه های سلامت محور افزود: تولید فیلمهای مستند در حوزه سلامت، تشکیل میزگردهای تخصصی و کارشناسی محور با شرکای کاری سازمان بیمه سلامت همچنین تولید و پخش برنامه‌های آموزشی و ترویجی در خصوص حقوق شهروندی و آشنایی با قوانین و مقررات بیمه سلامت برای جامعه تحت پوشش از جمله اقداماتی است که در صورت همکاری دو جانبه بیمه سلامت با صدا و سیما امکان تولید و پخش در رسانه ملی را خواهد داشت.

   وی افزود: با توجه به اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان مازندران که در جهت تأمین سلامت مردم شریف استان اجرایی شده است، ظرفیت خوبی در اثرگذاری از طریق برنامه‌های رادیو و تلویزیونی خواهد داشت.

    لازم به ذکر است، مقدسی ،مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران، ضمن استقبال ازحضور مسئولین و کارشناسان حوزه سلامت در صدا و سیما در راستای افزایش آگاهی و بالا بردن سطح دانش سلامت جامعه بیان داشت: این سازمان برنامه های متعددی را در راستای افزایش و ارتقاء سطح سلامت جامعه تولید و پخش نموده است و آماده است تا با استفاده از ظرفیت بالای حوزه سلامت استان، اقدام به ساخت و تولید برنامه‌های سلامت محور در جهت توانمندسازی و افزایش آگاهی جامعه در حوزه سلامت نماید .

   لازم به ذکر است در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری بین اداره کل بیمه سلامت و صدا و سیمای مرکز مازندران در جهت گسترش آموزش ها و اطلاع رسانی های لازم به مردم شریف استان از جمله روستاییان با هدف خدمت رسانی و دسترسی عادلانه و همگانی به خدمات بیمه سلامت به امضای طرفین رسید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار