سرنوشت ۲۶ میلیون یورو یارانه کاغذ به دو شرکت مجهول‌الهویه چه شد؟/پشت پرده این پرداخت ها چه کسانی بودند\

سرنوشت ۲۶ میلیون یورو یارانه کاغذ به دو شرکت مجهول‌الهویه چه شد؟/پشت پرده این پرداخت ها چه کسانی بودند

  • کد خبر: 214099
  • چاپ
  • انتشار: 11 مهر 1397 - 10:16

استنادنیوز؛ محمد علی وکیلی درباره ابهامات موجود در لیست دریافت کنندگان ارز کاغذ به وجود دو شرکت مجهول‌الهویه اشاره کرد و گفت: دو شرکت به میزان 26 میلیون یورو یارانه کاغذ گرفته‌اند که فاقد هر نوع مشخصات شناسنامه‌ای هستند؛ این اتفاق غیرقابل هضم و غیرمنطقی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای دریافت ارز دولتی، متقاضیان باید "احراز صلاحیت"، "احراز اهلیت" و "احراز توانمندی" شوند، افزود: مقامات مربوطه می‌گویند این مقدار ارز از سهم مطبوعات رفته اما هیچ اثری از آن نیست و این ادعا غیرمنطقی است؛ مگر می‌شود بدون طی هیچکدام از این مراحل 26 میلیون یورو ارز کاغذ تخصیص داده شده باشد.

پروسه بررسی و تایید صلاحیت‌ها برای ثبت سفارش کاغذ

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجات ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک مرکزی باید گزارش دهند که چه اتفاقی در این حوزه افتاده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این میان نیز توضیح داد: اگر بنا باشد کسی ارز کاغذ بگیرد باید حتما صلاحیت او در وزارت فرهنگ تایید شود و ثبت سفارش آن متقاضی در وزارت صنعت انجام می‌گیرد لذا یکی از مهمترین کارهای کمیته ذیل وزارت فرهنگ در این خصوص نیز بررسی و تایید صلاحیت‌ها است.

گزارش دقیق و قانع‌کننده می‌خواهیم

عضو کمیته کنترل بحران کاغذ با اشاره به اینکه کمیته به این موضوع رسیدگی می‌کند، تصریح کرد: ما موعد مشخص کردیم که اگر گزارش دقیقی که دارای پاسخ قانع کننده‌ای باشد، ندهند؛ مجبور خواهیم شد وزرای صنعت، اقتصاد و فرهنگ را به کمیسیون فرهنگی مجلس فرابخوانیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار