دستگاه های متولی از وظایف خود در حوزه مدیریت بحران کاملا آگاهی داشته باشند/آمادگی برای مقابله با بحران باید همیشگی باشد\
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان؛

دستگاه های متولی از وظایف خود در حوزه مدیریت بحران کاملا آگاهی داشته باشند/آمادگی برای مقابله با بحران باید همیشگی باشد

  • کد خبر: 214107
  • چاپ
  • انتشار: 11 مهر 1397 - 19:00

استنادنیوز؛نبیان گفت: ارایه خدمات و مشارکت در مدیریت بحران؛ تکلیف تمام دستگاه های متولی، شرکت ها و فعالان خصوصی مستقر در محل بوده و در زمان بحران همه دست اندرکاران باید پای کار باشند

به گزارش روابط عمومی استانداری، علی نبیان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به این که آمادگی برای مدیریت بحران باید پیش از وقوع حوادث اتفاق بیفتد، عنوان کرد: تکرار، تمرین، انجام عملیات و مانورهای عملیاتی جهت آمادگی های لازم برای مدیریت و مقابله با بحران یک ضرورت است.

معاون استاندار با بیان این که دستگاه های متولی باید از وظایف خود در حوزه مدیریت بحران کاملا آگاهی داشته باشند، گفت: در زمان وقوع بحران؛ فرمانداران و بخشداران باید سریعا در محل حضور یابند و فعالانه عمل کنند.

جانشین رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به این که حسب تاکیدات استاندار، رودخانه های استان باید لایروبی و پاکسازی شود، افزود: شهرداری ها؛ مسیر رودخانه های داخل شهر را پاکسازی نمایند تا در زمان بارش ها دچار مشکل و بروز احتمالی سیل نشویم.

وی با اشاره به این که ارایه خدمات و مشارکت در مدیریت بحران؛ تکلیف تمام دستگاه های متولی، شرکت ها و فعالان خصوصی مستقر در محل است و در زمان بحران همه دست اندرکاران باید پای کار باشند، افزود: عواملی که در بارندگی ها موجب بروز سیل و دیگر حوادث می شود، بازبینی و رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به اهتمام دولت در اختصاص اعتبارات لازم برای تحکیم بناهای روستایی اشاره کرد و بر انجام کامل تعهدات بانک های عامل در جذب و پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات بهسازی مساکن روستایی سال ۹۷ تاکید نمود.

نبیان با تاکید بر این که آمادگی برای مقابله با بحران باید همیشگی باشد، پاکسازی محورها و هرس سرشاخه های درختان به صورت مستمر صورت گیرد، گفت: بحران و حوادث طبیعی در هر زمانی که اتفاق بیفتد مسئولین محلی بویژه بخشداران و مدیران شهرستانی مرتبط باید فورا در حوزه استحفاظی حضور یابند.

در آغاز این جلسه احمدی، مدیر کل مدیریت بحران استان، برخی فرمانداران، معاون منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر، مدیر کل هواشناسی، مدیر کل بنیاد مسکن و برخی مدیران دستگاه های اجرایی به ارایه گزارش و نقطه نظرات خود پرداختند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار