۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون در مازندران جذب شد/جذب ۱۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغال روستایی\

۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون در مازندران جذب شد/جذب ۱۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغال روستایی

  • کد خبر: 214110
  • چاپ
  • انتشار: 11 مهر 1397 - 19:24

 استنادنیوز؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: چهار سال اخیر ۳۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای مکانیزاسیون در مازندران جذب شد

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزالله شهیدی‌فر شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نمایشگاه برنج، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی با بیان اینکه حوزه فعالیت کشاورزی در مازندران وسیع است، به‌گونه‌ای که ۴۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، دام و طیور و آبزی‌پروری داریم، اظهار کرد: کشاورزی سنتی دیگر پاسخگو نیست و باید به سمت و سوی کشاورزی مدرن برویم و کشاورزی مدرن نیازمند تکنولوژی روز دنیاست.

وی افزود: آموزش، ترویج و حل مشکلاتی که در کشاورزی سنتی وجود دارد و انتقال آن به کشاورزی مدرن نیازمند رهیافت‌های جدید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌ها موجب می‌شود تا کشاورزان، بهره‌برداران و کارشناسان جهاد کشاورزی از نزدیک با دستاوردهای داخل و خارج کشور آشنا شوند و ظرفیت‌های موجود را ببینند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی برای بهبود تولیدات بخش کشاورزی داشته باشند.

این مسؤول اضافه کرد: تنوع تکنولوژی روز دنیا در نمایشگاه‌های کشاورزی بسیار زیاد است و کشاورزی ارگانیک و روش‌های مدرن سمپاشی و تکنولوژی در ادوات کشاورزی و نهاده‌های کشاورزی به نمایش گذاشته شده است؛ راهکارهایی مانند افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقای سلامت جامعه که می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

شهیدی‌فر با بیان اینکه مازندران دارای ۳۳۵ هزار بهره‌بردار در بخش‌های زراعی، باغی، دام، شیلات، پرورش ماهی و زنبور عسل است، ادامه داد: درصد زیادی از کشاورزی ما سنتی و نیمه مدرن است که باید در جهت مدرن بودن آن گام برداریم تا سلامت تولیدکنندگان و کشاورزان حفظ شود.

وی درباره در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزان گفت: در چهار سال اخیر ۳۰۰ میلیارد تومان برای ارتقای مکانیزاسیون در مازندران جذب شد و امسال ۱۶۰ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی تسهیلات در اختیار استان قرار گرفت که بخش کشاورزی مازندران ۱۰۰ میلیارد تومان آن را جذب کرد و برای توسعه بخش کشاورزی و توسعه اشتغال روستایی در اختیار بهره‌برداران قرار داد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار