ایجاد بازارچه های صنایع دستی از راهکارهای حمایت از صنعتگران است\
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران :

ایجاد بازارچه های صنایع دستی از راهکارهای حمایت از صنعتگران است

  • کد خبر: 214117
  • چاپ
  • انتشار: 11 مهر 1397 - 21:22

سیف الله فرزانه گفت:ایجاد بازارچه های صنایع دستی از راهکارهای حمایت است اما در سال ۹۱ شش مجوز بازارچه صنایع دستی داده شد که هنوز عملیاتی نشده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  مازندران گفت: مجوز شش بازارچه صنایع دستی از سال ۹۱ در استان صادر شده ولی این پروژه ها عملیاتی نشده و معلق مانده است

سیف الله فرزانه ظهر چهارشنبه در نشست با هنرمندان صنایع دستی در استان با عنوان اینکه تمام شهرداری ها حاضرند برای برپایی غرفه های صنایع دستی، عرصه را واگذار کنند گفت: برای نجات صنایع دستی باید وحدت داشته باشیم.

وی اظهار داشت: باید بهم ریختگی را در حوزه صنایع دستی کنار بگذاریم و اکنون همه شهرداران آمادگی خود را برای واگذاری عرصه برای نمایشگاه صنایع دستی اعلام کرده اند و ما باید در این زمینه برنامه داشته باشیم.

وی با عنوان اینکه صنایع دستی ریشه در فرهنگ و گذشته تاریخی دارد، ارائه برنامه در حوزه صنایع دستی را لازم دانست و گفت: ایجاد بازارچه های صنایع دستی از راهکارهای حمایت است اما در سال ۹۱ شش مجوز بازارچه صنایع دستی داده شد که هنوز عملیاتی نشده است.

فرزانه دلیل عدم اجرای بازارچه های صنایع دستی را نگاه تجاری شهرداری ها به این بازارچه ها دانست و گفت: باید نسبت به توسعه بازارچه های محلی موقت و دائمی صنایع دستی در استان تلاش کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، با بیان اینکه هنرمندان ما بی ابزار هستند گفت: در حال حاضر مشکل تامین مواد اولیه نظیر چوب هستیم و این وضعیت درحالی که اسیر مکاتبات شده ایم.

وی افزود: نوسانات ارز و مشکلات اقتصادی این فرصت را برای توسعه صنایع دستی و گردشگری مهم برشمرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار