ظرفیت های علمی و پژوهشی مازندران باید در خدمت بهبود شرایط بهداشتی و درمانی قرار گیرد\

ظرفیت های علمی و پژوهشی مازندران باید در خدمت بهبود شرایط بهداشتی و درمانی قرار گیرد

  • کد خبر: 214123
  • چاپ
  • انتشار: 12 مهر 1397 - 08:23

استنادنیوز؛ استاندار مازندران، با بیان این که بهداشت و درمان متاثر از سبک زندگی مخاطره آمیز شده است، گفت: ظرفیت های علمی و پژوهشی مازندران باید در خدمت بهبود شرایط بهداشتی و درمانی قرار گیرد.

محمد اسلامی در کنگره بین المللی و میاندوره ای جراحان مغز و اعصاب در بابل با اشاره به این که بهداشت و درمان متاثر از سبک زندگی مخاطره آمیز شده است، خاطرنشان کرد: میزان بیماری هایی نظیر سکته های قلبی و عروقی، فشار خون و ... در استان بالا و ناشی از سبک زندگی است.

استاندار با بیان این که مهمترین جلوه توسعه یافتگی، کارآمدی و اثربخشی است، عنوان کرد: ایران اسلامی داعیه احیای ارزش ها را دارد و سلطه پذیر نیست و مسیرش برای پیشرفت هموار نیست و طبیعی است که برای پیشرفت باید هزینه بپردازد.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان در ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، یادآور شد: برای وارد شدن در راس هرم توسعه یافتگی همواره با مزاحمت های متعدد و پیچیده روبرو بوده ایم و در این شرایط و فضا ایران اسلامی به پیشرفت های زیادی رسیده است.

وی، افزود: این مزاحمت ها به گونه ای بود که در حوزه پژوهش نیز با ملاحظات و مزاحمت هایی روبرو بودیم چرا که استکبار معتقد است که فقط یک پرچم می تواند تمدن ساز باشد و بقیه ملت ها چنین اجازه یی ندارند.

استاندار مازندران تاکید کرد: برای همواره کردن مسیر پیشرفت باید در حوزه سیاستگذاری و توسعه قابلیت عملکرد توجه خاصی داشته داشتیم تا برای متعالی سازی سازمان و جامعه به سمت هرم برتر گام برداریم.

اسلامی، بیان داشت: راه رسیدن به تراز برتر این است که همواره دغدغه بهبود وضع موجود را داشته باشیم و بتوانیم منابع و ظرفیت های پژوهشی و اجرایی را در خدمت بهبود قرار دهیم و به تحقیقات نتیجه گرا توجه کنیم.

وی به فعالیت های پیشرفته در حوزه جراحی مغز و اعصاب از سوی پزشکان ایرانی اشاره و عنوان کرد: امروز متخصصان در حوزه جهانی قادرند خدماتی به بشریت ارائه و کشور را در تراز برتر قرار دهند.

استاندار مازندران از نیروی انسانی فرهیخته به عنوان یک ظرفیت والا که می تواند در گسترش ظرفیت های انسانی و ارایه خدمات برای جمعیت ثابت و شناور بالاتر از نرم پذیرفته شده موثر باشد، یاد کرد و گفت: باید ظرفیت های مورد نیاز برای تربیت دانشجویان پزشکی را در استان فراهم کنیم تا وضعیت مازندران را در منطقه رشد دهد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار