مسوولی که در خانه 70 میلیارد تومانی باشد به دست پینه بسته کارگر فکر نمی کند\

مسوولی که در خانه 70 میلیارد تومانی باشد به دست پینه بسته کارگر فکر نمی کند

  • کد خبر: 214134
  • چاپ
  • انتشار: 13 مهر 1397 - 17:13

استنادنیوز؛ نماینده سابق مجلس گفت: نمی‌شود ما مسؤولی داشته باشیم که شکمش سیر باشد و به دست پینه بسته کشاورز فکر کند و نمی‌شود مسؤولی در یک خانه 70 میلیارد تومانی باشد و به دست پینه بسته کارگر فکر کند و ملاک وحدت خدمت‌رسانی به مردم است.

حجت‌الاسلام حمید رسایی در بیستمین یادواره شهدای محله سوراخمازو محمودآباد اظهار کرد: شهدا جایگاه خودشان را نزد پروردگار دارند و به حضور من و شما نیازی ندارند ولی ما مردم به این مراسم نیاز داریم چون ما منتی بر شهدا نداریم ولی شهدا بر روی ما منت دارند و با یاد شهدا ارزش‌هایی زنده می‌شود و یادواره شهدا باعث می‌شود تا ما اصل و ریشه خودمان را فراموش نکنیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر این شهدا جوان و نوجوان بودند و آمال و آرزوهایی داشتند و موقعیت‌های خوبی از نظر شغلی و تحصیلی و موقعیت اجتماعی داشتند ولی همه اینها را کنار زدند و به جبهه رفتند و جان خودشان را کف دست گرفتند و زندگی خود را فدای ملت کردند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: همه مدیران و مسؤولان مشروعیت آنها بر این پایه هست که نام و یاد شهدا را زنده بدارند چنانچه اگر مسؤول یا مدیری در برگزاری یادواره شهدا سنگ‌اندازی کند پس از مدتی منفور ملت می‌شود چون شهید و شهادت در نگاه ملت ما جایگاه و ارزش دارد و به غیر از سیلی که از شهدا خواهند خورد از مردم هم سیلی خواهند خورد و جایگاه خودشان را از دست خواهند داد.

رسایی بیان کرد: این ننگ است برای مسؤولی که برای رقص و پایکوبی در کنسرت همکاری می‌کند و بگوید ما می‌خواهیم مردم شاد باشند و برای یادواره شهدا سنگ‌اندازی کند و عنوان کنند مردم افسرده و غمزده می‌شوند.

وی تاکید کرد: حضور در مجالس امام حسین(ع) و اهل بیت باعث زنده شدن انسان می‌شود و مردم در این مراسم غمزده و ناراحت و افسرده نمی‌شوند چون یادواره شهدا ما را زنده می‌کند و مجلس امام حسین(ع) ما را شاداب می‌کند و ملتی که اعتقاد به شهادت داشته باشد شکست‌ناپذیر است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره دشمنی آمریکا با ما طی این 40 سال اظهار کرد: بهانه آمریکا اصلا بر سر سلاح اتمی نیست ما بمب اتمی داریم که شامل مسجد، پرچم ابوالفضل، سفره نذری خانه‌ها، حجاب دختران و خواهران ما و همراهی سپاه حسین است که 1400 سال تلاش می‌کنند تا ما را از فرهنگ حسین دور کنند اگر واقعا نگران سلاح اتمی بودند چرا با پاکستان کاری ندارند چون هم زرادخانه اتمی دارد و هم بمب اتمی و هم جمهوری اسلامی هست چرا 1+5 با پاکستان مذاکره نمی‌کند پس آنها به دین و مذهب ما کار دارند و می‌خواهند اعتقادات شیعه را بگیرند.

رسایی تصریح کرد: ابهت کفر بر این است که من به شما حمله می‌کنم ولی حالا ملتی از مرگ نترسید و به استقبال مرگ در پیروی از اباعبدالله رفت دشمن چه می‌کند، فرهنگی که برای شهادت ارزش قائل است بمب اتم بر علیه آمریکا است و با آمدن در یادواره شهدا شما برنده هستید.

وی افزود: اگر دشمن این سلاح را از شما گرفت اقتصاد و خودباوری را از شما می‌گیرد و شهدا سمبل استقلال‌خواهی و استقلال طلبی در یک کشور هستند و اگر می‌خواهید استقلال داشته باشید باید استقامت داشته باشید و برای داشتن استقامت باید یک عقیده درست و پاک داشته باشید و این عقیده را شهدا به ما می‌دهند.

این نماینده سابق مجلس یادآور شد: تاکید رهبری بر روی وحدت بود و وحدت به خودی خود ملاک و ارزش نیست بلکه وحدت بر روی چی باشد؟ امام(ره) با نهضت آزادی و ملی‌گراها هم پیمان نشد و امام علی(ع) 25 سال خانه‌نشین شد ولی با دشمنان هم‌پیمان نشد پس یکی از ملاک‌های وحدت همین شهدا هستند و هر چیزی که یاد شهدا را زنده کند ما حاضریم در آنجا وحدت کنیم و کسی که وحدت نکند یک جای کارش می‌لنگد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ملاک وحدت امام(ره) است و امام یک اصول و ارزش‌هایی داشتند و تغییرناپذیر هست مثل خدمت به محرومین و مستضعفین و اگر هر مسؤولی در هر جایگاهی تلاش برای خدمت‌رسانی به محرومین و مستضعفین نباشد این جایگاه را غصب کرده است.

رسایی درباره ملاک مسؤول از نظر امام(ره) اظهار کرد: چه کسی می‌تواند این ویژگی را داشته باشد و فرمودند تا کسی نداند فقر چیست نمی‌تواند درد مردم را بفهمد چون سواره از پیاده خبر ندارد و کسی که در خانه هزار متری زندگی می‌کند خبر از درد دل مستاجر دارد و یا ماشین میلیاردی دارد می‌داند که فردی با قرض و وام یک ماشین گرفته و کار می‌کند، می‌داند چی می‌کشد.

وی تاکید کرد: نمی‌شود ما مسؤولی داشته باشیم که شکمش سیر باشد و به دست پینه بسته کشاورز فکر کند و نمی‌شود مسؤولی در یک خانه 70 میلیارد تومانی باشد و به دست پینه بسته کارگر فکر کند و ملاک وحدت خدمت‌رسانی به مردم است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گاهی ما مردم جوری انتخاب می‌کنیم ولی بعد پشت دستمان را می‌گزیم،گاهی مسؤولی را انتخاب می‌کنیم که می‌ترسد چون اهل دنیاست و رفاه دارد و رفاه با مبارزه نمی‌سازد و خصوصا امام فرمود طلبه و آخوند دنیا طلب بوی تعفنش جامعه را برمی‌دارد و روحانی دنیاطلب اهل مبارزه نمی‌شود و آن وقت خیانت یاران امام حسن(ع) را توجیه می‌کند.

وی افزود: ملاک دیگر امام(ره) استکبارستیزی بود و امام تا آخرین لحظه گفتند ما سر سازش با استکبار نداریم و این یک اصل برای امام بود ولی در این پنج سال ملت را سر کار گذاشتند و می‌گفتند شما باید بروید با کدخدا مذاکره کنید و اگر با آمریکا توافق کنیم مشکل حل می‌شود و برخلاف اصول امام در سال اول رفتن به سازمان ملل با رئیس جمهور آمریکا مذاکره کردند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قانون مرتبط با برجام با تلاش رئیس مجلس طی 20 دقیقه در مجلس تصویب شد و به ما که مخالف تصویب بودیم می‌گفتند کاسبان تحریم و امروز هم همان جریان در سایر مسائل به سمت مذاکره دارد پیش می‌رود مگر برجام نتیجه داشت می‌بینیم که تحریم‎ها کلا برگشته و الان هسته‌ای را از بین بردیم بعد نوبت موشک و بعد هم دنبال دست و چشم ما در منطقه مثل حزب الله لبنان و انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق و نیروهای مقاومت هستند.

رسایی در پایان گفت: الان دنبال تصویب قانون مبارزه با تروریسم در روز یکشنبه در مجلس هستند و من صراحتا می‌گویم با تصویب این قانون هم مشکل تحریمی و بانکی ما همانند برجام حل نخواهد شد باید بر طبق فرمایش رهبری به اقتصاد داخلی و تولید ملی توجه کنیم و از اقتصاد نفتی بیرون بیاییم تا دنیا نتواند ما را تحریم کند و دلار را از مبادلات تجاری حذف کنیم و آمریکا تا زمانی که یک ملتی اعتقادات قوی دارند و روی پایشان هستند قطعا حمله نخواهد کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار