برگزاری شصت و پنجمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران در ساری\

برگزاری شصت و پنجمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران در ساری

  • کد خبر: 214164
  • چاپ
  • انتشار: 15 مهر 1397 - 00:52

استنادنیوز؛شصت و پنجمین گنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران با موضوع چالشهای جراحی و راهکارهای کاهش عوارض ان در ساری برگزار شد


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در شصت و پنجمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران که در ساری برگزار شد ، بر راهکارهای کاهش عوارض پزشکی و چالشهای جراحی مبتنی برشواهد تاکید کرد و گفت: امروزه صحبت های غیر تخصصی و غیرکارشناسانه مردم را تهدید مي کند به طوري که برخي از سودجويان با وعده درمان بيماران سبب تشديد بيماري مي شوند.

دکتر سید عباس موسوی اظهار کرد: برخی از بیمارانی که در مراحل اولیه با مراجعه به پزشک می توانستند درمان شوند پس مصرف داروهای دست ساز سودجویان بیماری آن ها تشدید می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در پزشکی اقدامات باید براساس کار مبتنی بر شواهد صورت گیرد، افزود: مردم جامعه باید مداخلات علمی پزشکی را بپذیرند که براساس شواهد صورت می گیرد و نباید سلامتی را حراج و آن را در اختیار افرادی که الفباي پزشکي را نمي دانند قرار دهيم.

وی ارائه شواهد علمی را کار بسیار سختی دانست و عنوان کرد: هر دارویی تولیدی در دنیا پس از گذراندن مراحل مختلف علمی وارد بازار می شود که این مراحل بیش از ۱۵ سال طول می کشد تا عوارضی برای بیمار نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کمبود ملزومات پزشکی وجود ندارد، گفت: اتفاقات در حوزه های اقتصادی و اجتماعی در حوزه تاثیرگذار است ولی تلاش شده که این تاثیرات حداقلی باشد و بتوانیم خدمات را به بیماران ارائه دهیم و تاکنون موفق بودیم.

وجود ۴۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص مرتبط با جراحی در مازندران

دبیرعلمی کنگره در شصت و پنجمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران اظهار کرد: این کنگره در شاخه های مختلف جراحی برگزار شده است و تلاش شده که بیشتر برنامه ها به صورت پنل ارائه شود که همه بتوانند در مباحث مشارکت کنند.

دکتر غلامعلی گدازنده، با بیان اینکه مطالب ارائه شده در این کنگره مباحث روز پزشکی است، گفت: در طول سال رشته های مختلف جراحی برنامه های متعددی برای آموزش دارند ولی برگزاری کنگره برای همه شاخه ها در قالب جامعه جراحان هر دوسال یک بار در استان ها مختلف برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کنگره جامعه ایران هر ساله در اردیبهشت ماه به صورت متمرکز در تهران برگزار می شود، افزود: در مازندران ۴۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص مرتبط با جراحی وجود دارد که زیر نظر جامعه جراحان قرار دارند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۱۰۰ جراح عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند، ادامه داد: در حال حاضر در رشته های مختلف پذیرش دستیار داریم و ۲۵ سال جراحی عمومی در این دانشگاه تربیت می شوند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر جراح مغز و اعصاب، ارتوپدی و زنان در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تربیت می شوند، گفت: نفرات برتر جراحی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند و بسیاری از آن ها جذب و از اساتید دانشگاه هستند.

دکتر گدازنده افزود: امسال در رشته های زنان دو نفر و جراحی عمومی جزو ده درصد کشور قرار گرفتند.

اهداف و محورهای کنگره

دکتر ولی الله شریفی سورکی، دبیر علمی جامعه جراحان شاخه مازندران در شصت و پنجمین کنگره میان دوره ای جامعه جراحان ایران با موضوع چالشهای جراحی و راهکارهای کاهش عوارض اظهار کرد: این کنگره از ۱۱ تا ۱۳ مهر ماه و با محوریت اخلاق حرفه ای و مقررات پزشکی قانونی در جراحي، راههاي کاهش عوارض شايع جراحي، چگونگي عملکرد تيمي در برخورد بابيماران مولتپل تروما، پانل هاي فوق تخصصي و تخصصي گروه هاي مختلف جراحي برگزار مي شود.

وی با بیان اینکه در این کنگره آخرین دستاوردهای علمی ارائه می شود، گفت: بیش از ۳۰۰ نفر در این کنگره شرکت کردند و ۱۳۰ استاد و عضو هیات علمی این مسائل را در قالب ۲۱پانل و ۳۵ سخنرانی و ۱ کارگاه آموزشی ارائه می دهند.

دکتر شریفی با بیان اینکه جامعه جراحان یک سازمان N.G.O است، افزود: جامعه جراحان بودجه خاصی ندارد که با همکاری و حمایت جامعه جراحان استان می توان این کنگره ها را به صورت مداوم برگزار کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار