دولت مکلف به واگذاری پرسپولس و استقلال به بخش خصوصی است\

دولت مکلف به واگذاری پرسپولس و استقلال به بخش خصوصی است

  • کد خبر: 214184
  • چاپ
  • انتشار: 15 مهر 1397 - 12:07

استنادنیوز؛ سیدعلی ادیانی با اشاره به صراحت برنامه پنجم و بودجه سنواتی در خصوص تکلیف دولت برای واگذاری سرخآبی، گفت: دولت مکلف به واگذاری است و از زمان اجرای برنامه پنجم تاکنون خلاف قانون عمل کرده است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به نامه وزیر ورزش به وزارت اقتصاد مبنی بر واگذاری استقلال و پرسپولیس، گفت: بحث مربوط به واگذاری باشگاه‌های ورزشی از جمله خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس هم در برنامه پنجم توسعه آمده بود و هم در قانون بودجه سنواتی.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه مقرر شده بود که شرکت‌های زیان‌ده دولتی در راستای اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شود.

مصوبه هیئت دولت مبنی بر مستثنی کردن پرسپولیس و استقلال از خصوصی‌سازی خلاف قانون بود

وی بیان کرد: البته در مقاطعی اقداماتی مبنی بر واگذاری باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی انجام و مزایده‌هایی برگزار شد ولی متاسفانه در این میان فعل و انفعلات لازم برای تحقق این امر صورت نگرفت و این اقدام خلاف قانون بود.

ادیانی با اشاره به صراحت برنامه پنجم و بودجه سنواتی در خصوص تکلیف دولت برای واگذاری سرخآبی، گفت: دولت مکلف به واگذاری است و از زمان اجرای برنامه پنجم تاکنون خلاف قانون عمل کرده است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره مستثنی شدن سرخآبی‌ها از خصوصی‌سازی به دلیل مصوبه هیئت دولت مبنی بر قید فرهنگی، ورزشی بودن در عنوان این دو باشگاه، گفت: این مصوبه هیئت وزیران خلاف قانون بودجه و مغایر با سند بالادستی برنامه توسعه بود.

 به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، وزیر ورزش با ارسال نامهای به وزارت اقتصاد و امور دارایی، خصوصیسازی پرسپولیس و استقلال را در دستور کار قرار داده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار