حواشی جالب امروز مجلس در جلسه علنی بررسی لایحه CFT / از فریادهای چند نماینده تا درگیری لفظی با لاریجانی\
  • جلسه صبح امروز مجلس؛

حواشی جالب امروز مجلس در جلسه علنی بررسی لایحه CFT / از فریادهای چند نماینده تا درگیری لفظی با لاریجانی

  • کد خبر: 214186
  • چاپ
  • انتشار: 15 مهر 1397 - 13:46

صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی لایحه CFT پرداختند که این جلسه علنی با حواشی فراوانی همراه بود که در مواردی نظم مجلس به کلی برهم ریخت!

*** درحالیکه صحن علنی مجلس برای بررسی CFT آغاز شده بود و مخالفان تصویب آن در حال نطق بودند، نمایندگان مخالف تصویب این لایحه پلاکاردهایی در دست داشته که روی آن نوشته شده بود: «به کنوانسیون استثماری رای نمی‌دهیم» ، حسینعلی شهریاری، نصرالله پژمانفر و ناصر موسوی لارگانی جزء این نمایندگان بودند.

 

*** درگیری لفظی دهقان و نعمتی بالا گرفت! دهقان نماینده طرقبه اعتراض تندی به نعمتی داشت به طوری که برای لحظاتی مذاکرات قطع شد، دهقان به نام بردن از وی در نطق نعمتی اعتراض داشت که نعمتی هم سخنان دهقان را ناحق می خواند.

 

*** درگیری لفظی نقوی حسینی و  علی لاریجانی، نقوی حسینی در هنگام نطق خود در مخالفت با پذیرش CFT با انتقاد از مجلس گفت: شما در 20 دقیقه برجام را تصویب کردید... این سخنان نقوی جسینی با واکنش لاریجانی (رئیس مجلس) روبرو شد.

 

*** درحالی که مجلس به بررسی نظرات موافق و مخالف با CFT می پردازد، مجتبی ذوالنوری نماینده مجلس درحال جمع‌آوری امضا برای نامه‌ای در بین نمایندگان است، او اعلام کرده این نامه مربوط درخواست نمایندگانی است که می‌خواهند رایشان درباره cft  در خبرگزاری خانه ملت منتشر شود!

 

*** نماینده کمیسیون امنیت ملی در حال قرائت گزارش این کمیسیون بود که ذوالنور با رفتن به سمت تریبون می گفت بایستی نظرات مخالفین هم در گزارش می آمد که لاریجانی گفت: این مصوبه کمیسیون است نه نظر شخصی.

*** کریمی قدوسی و ذوالنوری که مخالف گزارش کمیسیون امنیت ملی بودند نسبت به این گزارش اعتراض کردند و در جایگاه هیات رئیسه حاضر و دقایقی را با علی لاریجانی صحبت کردند.

*** ذوالنوری خطاب به نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: دروغ است دورغ است این نظر کمیسیون نیست.

*** نقوی حسینی هم که نسبت به این گزارش اعتراض داشت با صدای بلند در صحن فریاد می‌زد که نجفی خوشرودی حرف‌های خودش را زد!

 

*** در ادامه جلسه علنی امروز اعتراضات نمایندگان مخالف گزارش کمیسیون استمرار پیدا کرد و ذوالنوری سر میز فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنی ملی رفت. محتوای مکامله آن ها مشخص نبود اما فریاد فلاحت پیشه بر سر ذوالنوری توجه خبرنگاران را جلب کرد!

 

*** در اقدامی هماهنگ نمایندگان مخالف در جلسه امروز مجلس اعتراض می کنند.  در این راستا قدیانی‌راد، سالک، سلیمی و پژمانفر و حاجی دلیگانی مدام درخواست اخطار و تذکر را دارند!

*** درحالی که تعداد تجمع کنندگان چند ده نفر بود، پژمان فر نماینده مخالف CFT گفت: چندهزار نفر در مخالفت با این لایحه جلوی مجلس هم اکنون تجمع کرده اند!

 

*** همزمان با جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، عده ای از مردم به صورت برنامه ریزی شده با پلاکاردهایی در مخالفت با تصویب CFT در مقابل مجلس تجمع کردند!

 

*** لاریجانی در واکنش به علنی شدن نامه رهبری که در جلسه خصوصی قرائت شده بود گفت: من نمایندگان را تهدید نکردم، فقط نامه رهبری را قرائت کردم که آن هم نمی خواستم علنی شود ولی با اصرار برخی آن را علنی قرائت کردم، من اهل تهدید نیستم، این کارها تهدید نیست، تهدید همان پیامک هایی است که از بیرون مجلس زده می شود!



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار