استاندار مازندران خواستار تشدید نظارت ها بر ساخت و سازها در استان شد\

استاندار مازندران خواستار تشدید نظارت ها بر ساخت و سازها در استان شد

  • کد خبر: 214211
  • چاپ
  • انتشار: 16 مهر 1397 - 15:12

استنادنیوز؛اسلامی با اشاره به خسارت های ناشی از سیل در روزهای اخیر، خواستار نظارت بیشتر بر ساخت و سازها بویژه در حاشیه رودخانه ها و زیرساخت های استان شد و گفت که با هرگونه کوتاهی در این زمینه برخورد خواهد شد

محمد اسلامی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در شهرستان تنکابن برگزار شد، عنوان کرد: حجم بالای بارش ها در غرب استان و ساخت و ساز های حاشیه رودخانه ها دو عامل اصلی در ایجاد خسارت بودند که باید با برنامه ریزی اصولی، در جهت کاهش آسیب ها در وقایع احتمالی آینده گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر تلفات انسانی غافلگیرانه نداشتیم، اظهار داشت: هرگونه کوتاهی بخش های دولتی و خصوصی در مواقع بحرانی برای کمک به آسیب دیدگان، غیر قابل قبول بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

اسلامی به محاصره 14 روستای دهستان سلیمان آباد شهرستان تنکابن اشاره کرد و افزود: دو پل توکله و قریب در این منطقه تخریب شده و امکان دسترسی به مردم تنها از طریق رودخانه امکان پذیر است که باید هر چه سریع تر نسبت به احداث پل های موقت اقدام شود.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: متاسفانه عدم توجه و نگهداری تاسیسات و زیرساخت ها خود باعث ایجاد بحران می شود که در این زمینه می توان به پل کمربندی نوشهر اشاره کرد.

مقام عالی دولت در مازندران، افزود: باید هر چه سریع تر تمهیدات لازم برای تردد خودروها در کمربندی نوشهر دیده شود تا بار ترافیکی داخل شهر به حداقل برسد.

وی با انتقاد از عدم لایروبی رودخانه های مازندران در موعد مقرر و برابر برنامه ها، گفت: تعداد زیاد دستگاه های متولی در این زمینه سبب شده تا مجوز های برداشت به سختی صادر شود و باید این شیوه مدیریتی تغییر کند.

اسلامی بیان کرد: باید برداشت مازاد مصالح از بستر رودخانه ها انجام شود و لایروبی و رسوب زدایی بهنگام صورت گیرد.

استاندار مازندران از ستاد بحران استان خواست تا نسبت به تهیه نقشه آسیب های سیل اخیر اقدام نماید و بر اساس این الگو برای سال های آینده با برنامه ریزی بهتر اقدامات لازم صورت گیرد.

اسلامی اظهار داشت: باید سیستم هدایت آب های سطحی در شهرها ایجاد شود تا در مواقع بحرانی میزان آبگرفتگی واحد های مسکونی و تجاری به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه مصوبات بحران مشمول زمان نمی شود، اظهار داشت: باید دستگاههای اجرایی با قدرت نسبت به رفع مشکلات اقدام نمایند و مردم حس کنند که مسئولان در کنار آنها هستند.

اسلامی به معاون عمرانی استانداری برای تشکیل کمیته فنی تحقیق از پل های آسیب دیده از سیل و بازرسی و بازدید برای ارائه گزارش دلایل و علت آسیب پذیری پلهای تخریب شده در جریان سیل اخیر مهلت 10 روزه داد.

استاندار مازندارن پیش از شرکت در جلسه ستاد بحران استان مازندران در تنکابن از مناطق سیل زده شهرستانهای نوشهر، عباس آباد و تنکابن در غرب مازندران بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات این مناطق و مردم آسیب دیده از سیل آشنا شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار