بیش از 1100 دانش آموز و دانشجوی خارجی در مازندران تحصیل می کنند\
  • مدیردفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران؛

بیش از 1100 دانش آموز و دانشجوی خارجی در مازندران تحصیل می کنند

  • کد خبر: 214262
  • چاپ
  • انتشار: 18 مهر 1397 - 21:34

استنادنیوز؛غلامعلی کریم پور گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 1100 دانش آموز و دانشجوی خارجی در مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مازندران مشغول به تحصیل می باشند

مدیردفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 1100 دانش آموز و دانشجوی خارجی در مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مازندران مشغول به تحصیل می باشند.

غلامعلی کریم پور افزود: همه این محصلین قانونی خارجی با مجوز رسمی از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و اداره کل آموزش و پرورش در مازندران در حال تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون تنها خارجیانی می توانند در مازندران تحصیل نمایند که دارای مدارک معتبر اقامتی همچون گذرنامه، کارت آمایش و یا کارت هویت باشند.

کریم پور ادامه داد: فرزندان حاصل از ازدواج مردان خارجی با زنان ایرانی، فرزندان خارجیانی که به عنوان سرمایه گذار در استان حضور دارند و خارجیانی که مجوز رسمی وزارت کشور را داشته باشند بر اساس قانون می توانند در مازندران تحصیل نمایند.

مدیر دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم نمودن شرایط تحصیل برای همه فرزندان اتباع و مهاجرین، اظهار داشت: این دستور معظم له برای استان های ممنوعه مستثناست چرا که در استانهای ممنوعه همچون مازندران امکان اقامت برای خانواده های تبعه کشور افغانستان و عراق وجود ندارد اما می توانند در سایر استانها با برگه حمایت تحصیلی به مدرسه و دانشگاه بروند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: همه این محصلین در طول سال تحصیلی تحت نظر و حمایت این اداره کل قرار دارند و کارشناسان ما ضمن بازرسی های دوره ای از مدارس و دانشگاه هایی که محصل خارجی دارند، از روند آموزشی و رفاهی آنها مطلع شده و بر حسب نیاز کمک هایی به آنها خواهد شد.

شایان ذکر است استان مازندران از سال 1391 بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای اقامت اتباع کشورهای افغانستان و عراق ممنوع اعلام شده و تنها کسانی می توانند اقامت داشته باشند که یا داری مادر ایرانی، همسر ایرانی و سرمایه گذار باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار