لزوم رعایت مسائل ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی توسط شهروندان\

لزوم رعایت مسائل ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی توسط شهروندان

  • کد خبر: 214270
  • چاپ
  • انتشار: 18 مهر 1397 - 22:48

استنادنیوز؛مدیر عامل شرکت گاز مازندران، در آستانه فرا رسیدن فصل سرد سال بر رعایت مسائل ایمنی و  گاز طبیعی تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران ، " جعفر احمدپور " سرد بودن لوله بخاری روشن را نشانه عدم خروج گازهای آلاینده و وارد شدن گازهای سمی به داخل اتاق دانست.

وی افزود: مشترکان باید در این موقعیت فوراً بخاری را خاموش کرده و ارتفاع دودکش و بازبودن مسیر آن را کنترل کنند.

احمدپور بر استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و اهمیت درجه تعیین شده در برچسب انرژی نصب شده بر روی این لوازم تاکید کرد و افزود: مشترکین باید از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز بپرهیزند و از وسایل گازسوز مجهز به ترموکوپل استفاده که دارای ایمنی بالاتری است.

وی با تاکید بر استفاده از بخاری های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار،میزان درجه حرارت استاندارد در منازل را ١٨ تا ٢١ درجه سانتی گراد اعلام و اظهار کرد: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه های پیشگیری از خطر نشت گاز می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با تاکید بر استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش در محیط های مسکونی بسته، گفت: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آنرا کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با ١٩٤ در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.

وی بر لزوم مجهز بودن وسایل گازسوز به ترموکوپل تاکید کرد و افزود: مشترکان باید هنگام نصب وسایل گازسوز به‌ویژه بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه ها و سامانه های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی داشته باشند.

احمدپور تاکید کرد: رعایت ارتفاع مناسب(حداقل سه متر) برای لوله بخاری و نصب کلاهک H باعث کاهش چشمگیر حوادث گازگرفتگی و مرگ خاموش خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: سرویس کردن کامل مجموعه سامانه های گرمایشی مجتمع های مسکونی به ویژه رسوب زدایی کوره ها و اطمینان از سلامت مشعل ها،قبل از آغاز فصل سرد، استفاده از بست های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله های فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز، جلوگیری از نصب دودکش های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت:در منازلی که پنجره های آن شیشه دوجداره دارد استفاده از بخاری گازسوز ممنوع بوده و خطر گازگرفتگی دارد که در این گونه موارد باید از سیستم حرارت مرکزی(شوفاژ) استفاده شود.

احمدپور با بیان اینکه هر سال با آغاز فصل سرد سال بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به ویژه بخاری و آّبگرمکن، تعدادی از هموطنان جان خود را به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از دست می دهند، نسبت به مرگ آور بودن قرار دادن دودکش بخاری در سطل آب هشدار داد.

وی گفت: مشترکین گاز با رعایت کامل اصول ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز، زمستان آرام و بدون حادثه ای را پشت سر بگذارند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار