اصلی ترین وظیفه ما در آموزش و پرورش حفظ سلامت و تربیت دانش آموزان است\
  • معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران :

اصلی ترین وظیفه ما در آموزش و پرورش حفظ سلامت و تربیت دانش آموزان است

  • کد خبر: 214305
  • چاپ
  • انتشار: 21 مهر 1397 - 18:52

استنادنیوز؛معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: اصلی ترین وظیفه ما در آموزش و پرورش حفظ سلامت و تربیت دانش آموزان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «سید علی ساداتی» در گردهمایی توجیهی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان موسوم به نماد که با حضور مدیران مدارس نکا در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته این طرح در برخی مدارس ساری ناحیه یک و نکا به صورت پایلوت اجرا شد؛ اما امسال در تمامی مدارس نکا اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه برای اجرای مطلوب چنین برنامه هایی به مدیران توانمند نیاز داریم، تصریح کرد: مهم ترین تهدیدی که امروزه در مدارس با آن مواجه هستیم، آسیب های اجتماعی است که مدیران مدارس می توانند با دقت و جدیت در این زمینه تا حد زیادی از دانش آموزان در برابر انواع آسیب ها مراقبت کنند.

وی پرورش و تربیت را از آموزش مهم تر دانسته و ابراز کرد: متأسفانه برخی خانواده ها بیشتر به مسائل آموزشی و نمره و کنکور و ... اهمیت می دهند. اما این را باید در نظر بگیریم که اگر دانش آموز سالم از نظر روحی و اخلاقی نداشته باشیم هیچ فایده ای ندارد. اصلی ترین وظیفه ما در آموزش و پرورش حفظ سلامت و تربیت دانش آموزان است.

ساداتی با بیان اینکه اولویت اصلی ما باید در درجه نخست تربیت یک انسان سالم باشد، یادآور شد: باید علت یابی کنیم که چرا تا این اندازه در زمینه آسیب های اجتماعی با مشکل روبرو هستیم؟ به نظر می رسد یکی از مهم ترین علل، کمبود آگاهی دانش آموزان و ضعف در دارا بودن مهارت های اجتماعی و مهارت های زندگی است.

این مقام مسئول افزود: مهارت های زندگی همچون مهارت و توانایی نه گفتن، تاب آوری، حل مسأله، مهارت تصمیم گیری درست، مهارت انتخاب و سایر مهارت ها از اهمیت بالایی برخوردارند که متأسفانه دانش آموزان ما در این زمینه ها از اطلاعات چندانی برخوردار نیستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اصلی ترین راه مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، آگاهی بخشی به دانش آموزان است، گفت: در طرح نماد که امسال در تمامی مدارس شهرستان نکا اجرا می شود قرار است این آگاهی به دانش آموزان به ویژه دانش آموزان در معرض خطر داده شود تا بتوانیم از آنها در برابر آسیب های اجتماعی حال حاضر جامعه محافظت کنیم.

وی با بیان اینکه تمهیدات برای اجرای خوب این طرح در مدارس نکا انجام شده، خاطرنشان کرد: این طرح از جمله طرح های مدون و با برنامه است که همه موارد در آن دیده شده و از کمترین نقص برخوردار است. به همین خاطر از مدیران محترم و مجریان طرح می خواهم که در اجرای این طرح مهم نهایت تلاش و همکاری را انجام دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار