برگزاری مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل\
  • هفته پژوهش

برگزاری مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

  • کد خبر: 21433
  • چاپ
  • انتشار: 20 آذر 1395 - 18:11

مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان مازندران به میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور محققان، پژوهشگران، رؤسا و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان و مسئولین استانی و شهرستانی در سالن آمفی تئاتر زنده یاد نوشیروانی برگزار گردید.


دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن عرض خیرمقدم و تشکر و قدردانی از مسئولین برگزار کننده برنامه های هفته پژوهش و فناوری استان گفت: نقش پژوهش در توسعه کشور از لحاظ اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و ... غیرقابل انکار است و پژوهش برای توسعه پایدار جوامع امری ضروری است.
وی با بیان این که اگر برنامه ها و امور بر اساس پژوهش و تحقیق صورت پذیرد و کار پژوهش در جایگاه واقعی خود قرار گیرد بسیاری از بحران به جود نمی آید و کار مدیریت بحران تقلیل می یابد، به ابزار پژوهش اشاره کرد که عبارات اند از: ابزار سخت افزاری و نرم افزاری و نیروی انسانی کارآمد و متعهد.
دکتر واثقی امیری اظهار داشت: از لحاظ نیروی انسانی کارآمد و توانمند، دانشگاه ها جزء مراکز اصلی به شمار می روند و همین نمایشگاه هفته پژوهش معرف این امر است که پژوهشگران و محققان اکثرا جوان و مستعد، پرانرژی و فعال دستاوردهای علمی خود را به نمایش گذاشتند که هر کدام در راستای حل معضلی از مشکلات موجود پدید آمده است. علی رغم این که نمایشگاه تنها پاره ای از پتانسیل موجود می باشد.

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: تجهیزات آزمایشگاهی موجود متناسب با پتانسیل های پژوهشی ما نیست و در برنامه ششم توسعه باید فکری اساسی برای تجهیزات آزمایشگاهی صورت گیرد.
دکتر واثقی تاکید کرد: صرفا نباید پژوهش برای پژوهش باشد، بلکه دستگاه های اجرایی، صنایع و ... باید از این پژوهش ها در راستای حل معضلات محلی و استانی بهره بگیرند.
در ادامه دکتر محمد حسین فاطمی دبیر ستاد هفدهمین دوره گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان به ارائه گزارش پرداخت.
سپس دکتر یونسی معاون سیاسی انتظامی استاندار مازندران با تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان مراسم هفته پژوهش استان و میزبانی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: کشورهایی مثل چین، آلمان، فرانسه، ژاپن و ... که بعد از جنگ جهانی دوم به سوی فروپاشی اقتصادی پیش رفتند تنها با این شعار که هیچ جامعه ای رنگ توسعه را نمی بیند مگر این که مردمانش با هم متحد باشند و به باروری و شکوفایی عقل بپردازند توانستند تا این اندازه پیشرفت کنند.
معاون سیاسی انتظامی استاندار مازندران با اشاره به توانمندی های استان مازندران از جمله راه های ارتباطی، فرودگاه ها و بنادر، تاریخ و فرهنگ غنی، مردم صالح و شایسته، دریای خزر و جنگل ها و طبیعت زیبا اظهار داشت: مازندران ظرفیت بالقوه ی سرشاری دارد، گمشده ی ما شکوفایی و باروری عقلی است. باید به شکوفایی عقول بپردازیم، از انجام امور جزیره ای بپرهیزیم. ما نتوانستیم از ظرفیت دانشگاه برای بهسازی امور بهره مند گردیم. ما باید از معرفت دانشگاهی در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی و ... بهره بگیریم.
گفتنی است این مراسم با ارائه گزارش از سوی دکتر معتمد زادگان رییس پارک علم و فناوری مازندران ادامه یافت و در پایان از پژوهشگران برتر استان، فناوران و دستاوردهای برتر پژوهش و فناوری تقدیر به عمل آمد که در حوزه فنی مهندسی آقایان دکتر مرتضی دردل و دکتر محمد مهدی پایدار اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان پژوهشگران برتر استان مازندران معرفی شدند و از آن ها تقدیر به عمل آمد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار