ماهانه ۲ و نیم میلیارد تومان به پزشکان خانواده در مازندران پرداخت می شود\

ماهانه ۲ و نیم میلیارد تومان به پزشکان خانواده در مازندران پرداخت می شود

  • کد خبر: 214369
  • چاپ
  • انتشار: 24 مهر 1397 - 23:45

استنادنیوز؛مدیرکل بیمه سلامت مازندران به وجود ۵۷۰ پزشک خانواده در استان اشاره کرد و یادآورشد: ماهانه ۲ و نیم میلیارد تومان به پزشکان خانواده پرداخت می شود


رسول ظفرمند مدیر کل بیمه سلامت مازندران امروز در نشست خبری هفته بیمه سلامت. اظهار داشت: در سال 90 بر اساس ماده 38 قانون پنجم توسعه کشور برای عدالت بیشتر در سلامت کشور و یکسان سازی پوشش بیمه ای،تجمیع صندوق های درمانی تمام بیمه ها صورت گرفت و سازمان بیمه سلامت ایجاد شد که نقطه عطف بیمه سلامت، پوشش همگانی همه مردم فاقد دفترچه بیمه درمان است.
این مسئول گفت: 10 میلیون افراد فاقد بیمه درمان در بازه زمانی کمتر از یکسال دارای دفترچه بیمه شدند که این افراد بدون پرداخت هزینه‌ای صاحب دفترچه بیمه شدند و هزینه های درمانی آنها کاهش یافت که این امر با توجه به هزینه‌های میلیونی درمان، موجب کاهش تنش‌های اجتماعی در جامعه شده است.
ظفرمند تصریح کرد: تعداد بیمه‌شدگان همگانی در مازندران روند کاهشی داشته و در سال 93 بیش از 300 هزار نفر را زیرپوشش داشتیم اما در حال حاضر 270 هزار نفر دفترچه بیمه همگانی دارند که به صورت رایگان خدمات دریافت می‌کنند.
وی افزود:در سال 96 بیمه همگانی سلامت یک میلیون و 900 بار مراجعه داشته است که هر مراجعه به مراکز بیمه‌ای و درمانی حدود 57 هزار تومان هزینه دربرداشته است.
وی بیان داشت:بیمه سلامت مازندران سالانه 700 میلیارد تومان برای درمان پرداخت می‌کند که با آگاه ‌سازی جامعه می‌توانیم مراقبت‌ها را افزایش و بیماری را کاهش دهیم.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران تصریح کرد: در مازندران به جمعیت غیر روستایی 700 هزار نفری در سال 97 بطور میانگین یک و نیم میلیارد بابت داروهای رایگان اختصاص داده شده است که در مازندران حتی 30 درصد حق الهزینه ای که برعهده بیمار است دریافت نمی‌شود علی‌رغم اینکه در استان های دیگر این هزینه دریافت می‌شود.
وی گفت: از 35 هزار تومان ویزیت پزشک متخصص تنها 10 درصد را بیمار پرداخت می‌کند، 90 درصد را بیمه سلامت پرداخت و همچنین در ویزیت دولتی پنجاه درصد را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران به وجود ۵۷۰ پزشک خانواده در استان اشاره کرد و یادآورشد: ماهانه ۲ و نیم میلیارد تومان به پزشکان خانواده پرداخت می شود.
ظفرمند بیان کرد: پرداخت مطالبات پزشک خانواده به روز شده و هم اکنون مطالبات مرداد ماه پرداخت و اسناد شهریور در دست بررسی است .
مدیرکل بیمه سلامت با بیان اینکه ۸۰ درصد مطالبات پزشک خانواده هر ماه پرداخت می شود، گفت: ۲۰ درصد مبالغ و مطالبات پزشک خانواده هر سه ماه و پس از پایش و بررسی توسط بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می شود.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار