کارگاه آموزشی سلامت روان در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری\
  • به مناسبت هفته سلامت روان برگزار شد؛

کارگاه آموزشی سلامت روان در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری

  • کد خبر: 214427
  • چاپ
  • انتشار: 28 مهر 1397 - 20:51

استنادنیوز؛به مناسبت هفته سلامت روان،کارگاه آموزشی سلامت روان با عنوان (جهان در حال تغییر، نوجوان سالم)  در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، به مناسبت هفته سلامت روان،کارگاه آموزشی سلامت روان با عنوان (جهان در حال تغییر، نوجوان سالم) با هماهنگی اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی و روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را مهارت فرزند پروری به منظور پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی و توجه ویژه به سلامت روان نوجوان، بیان کرد و افزود: سلامت و ابعاد سلامت، ضرورت آموزش سلامت روان، نقش خانواده در سلامت روان نوجوانان، ارتباط سلامت روان نوجوانان و اعتیاد، دلایل و آسیب شناسی اعتیاد، محورهای فرزند پروری در نوجوانان، انواع سبک های فرزند پروری و تکنیک های فرزند پروری هوشمندانه و مقتدرانه، از جمله مباحثی بود که در این کارگاه آموزشی توسط خانم دکتر نشاء گران برای کارکنان این اداره کل مطرح و عنوان گردید.

خانم دکتر نشاء گران گفت: منظور از سلامت، حالت رفاه کامل جسمانی، روانی و اجتماعی است، نه صرفاً فقدان بیماری یا علیلی (سازمان جهانی بهداشت). شاید این تعریف در مورد سلامت روان، وافی به مقصود نباشد چرا که بیماری‌ها و یا ناتوانی‌های روانی هم علت و هم معلول فقدان سلامت روان است. فردی که مبتلا به اختلال روانپزشکی است در صورت عدم مراقبت‌های درمانی به ندرت می‌تواند رفاه جسمی و روانی را تجربه کند. لذا در حوزه سلامت روان در بعد فردی و اجتماعی، غربالگری، درمان به موقع و مناسب اختلالات روانپزشکی، ارایه خدمات توان‌بخشی و حمایت‌های اجتماعی به بیماران و خانواده‌‌ها، بخشی جدایی‌ناپذیر و از الزامات اساسی در روند ارتقاء سلامت روان است.

ایشان در ادامه تصریح کرد: درصورت ابتلا به معلولیت‌های جسمی، می‌توان فردی موفق، کارا و مفید اثر برای جامعه بود و روانی سالم همراه با احساس شادی و رضایت از زندگی داشت. ولی بدون سلامت روان، سلامت جسمی نیز مفهوم ندارد. بنابراین بخش عمده‌ای از توان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نظام سلامت، لازم است معطوف به کنترل اختلالات روانپزشکی باشد. فرد مبتلا به اختلال روانپزشکی نمی‌تواند مهمترین شاخص بهداشت روان یعنی شناختن توانمندی‌های خود و توانایی مقابله با استرس‌های روزمره، را دارا بوده و به شکل مفید و موثری در جامعه مشارکت و فعالیت داشته باشد. فرد مبتلا به اختلال روانپزشکی از آرامش که شرط اولیه سلامت روان است محروم است. او توانایی کنترل و بروز مناسب احساسات و هیجان‌ ها را ندارد. شناخت او، به معنی مجموعه‌ توانایی‌های مغز شامل هوشیاری، توجه و تمرکز، حافظه، زبان و… مختل است. بنابر این حفظ و ارتقای سلامت روان برای حفظ سایر ابعاد سلامت امری ضروری است



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار