اجرا شدن طرح «خواندن با خانواده» برای بیش از 5 هزار سوادآموز استان\

اجرا شدن طرح «خواندن با خانواده» برای بیش از 5 هزار سوادآموز استان

  • کد خبر: 214459
  • چاپ
  • انتشار: 29 مهر 1397 - 17:47

استنادنیوز؛معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح «خواندن با خانواده» برای بیش از 5 هزار سوادآموز استان در دو دوره سوادآموزی و انتقال اجرا شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «داود تقی نیا» با اشاره به اینکه این طرح از سال‌های قبل اجرا می‌شد، خاطرنشان کرد: از سال 93 به بعد «طرح خواندن با خانواده» به‌عنوان یک فعالیت مکمل برای سوادآموزی در نظر گرفته شد و تاکنون برای 2 هزار نفر در دوره سواد آموزی و 3062 نفر در دوره انتقال ارسال شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در این طرح، کتاب‌هایی در اختیار سوادآموز قرار می‌گیرد تا به‌همراه خانواده به مطالعه آنها بپردازند تا ضمن ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان خانواده‌ها، به ارتقای سطح آگاهی و مهارت‌های ضروری زندگی اعضای خانواده‌ها به‌ویژه والدین گرامی کمک شود.

وی در همین زمینه افزود: کتاب‌های مربوط به این طرح با عناوینی چون «آیینِ خوب‌زیستن»، «سلامت، جامی زیبا و شکننده»، «محیط زیست، هدیه خداوند»، «کلید رحمت»، «مدیریت خانواده» و «چراغ راه زندگی»، در وزارت‌خانه تدوین می‌شود و توسط همکاران ما در معاونت سوادآموزی در بسته‌هایی ویژه و در میان سوادآموزان توزیع می‌شود.

تقی نیا تعداد کل اولیای بی‌سواد استان را براساس ثبت در «سامانه جامع سوادآموزی»، 1368 نفر اعلام کرد که با تحت پوشش قرار دادن 424 نفر در سال 96، این تعداد به 944 نفر کاهش یافت ضمن اینکه با استمرار این طرح و تحت پوشش قرار دادن 83 تن دیگر در سال 97، تلاش داریم روند کاهش اولیای بی‌سواد را ادامه دهیم.

معاون سوادآموزی همچنین به طرح «حلقه‌های کتاب‌خوانی» به‌عنوان یکی از طرح‌های هوشمندانه در این مسیر اشاره کرد و گفت: سوادآموزانی که گواهی سوادآموزی خود را دریافت می‌کنند با راهنمایی ادارات سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش، اقدام به تشکیل حلقه‌های ده نفره با یک نماینده می‌کنند و در سامانه مخصوصی ثبت نام می‌شوند و کتاب‌های مربوط به حلقه‌های کتاب‌خوانی، از طریق آدرس پستی به نماینده هر حلقه ارسال می‌شود تا با خواندن این کتاب‌ها به‌صورت گروهی، توانایی خواندن و همچنین سطح آگاهی و اطلاعات عمومی خود را افزایش دهند.

وی افزود: کتاب‌های حلقه‌های کتاب‌خوانی با عناوینی چون «اقتصاد و فرهنگ در مدیریت خانواده»، «کسب حلال»، «میوه‌ها، نعمت‌های خداوند»، «اقتصاد مقاومتی» و «نیکی به پدر و مادر» نیز توسط کارشناسان وزارت‌خانه تدوین و براساس آدرس نماینده حلقه‌ها برایشان پست می‌شود و در سال 96، یکهزار و 80 نفر از این سوادآموزان در بیش از 90 حلقه در سراسر استان از این کتاب‌ها، استفاده کردند.

تقی نیا همچنین به طرح آموزش رایانه به سوادآموزان دوره انتقال اشاره کرد و گفت: 200 نفر از این سوادآموزان علاوه بر آموزش دروس دیگر، به مدت 60 ساعت با کتاب‌هایی چون «آشنایی با زبان انگلیسی»، «آشنایی با رایانه» و «مهارت‌های رایانه» آموزش دیدند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان درخاتمه به آموزش زندانیان اشاره کرد و افزود: در سال 96 تعداد 27 تن از زندانیان بی‌سواد، تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند و در سال 97 این رقم به 25 تن رسید. وی خاطرنشان کرد: محدودیت سن و زمان ثبت نام برای زندانیان اعمال نمی‌شود به این معنا که بالای 50 سال سن نیز ثبت نام می‌شوند و سخت‌گیری‌های قانونی درخصوص زمان ثبت نام نیز در خصوص این افراد، اعمال نمی‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار