اجرای طرح حفاظت و مرمت بافت شهرستان ساری\

اجرای طرح حفاظت و مرمت بافت شهرستان ساری

  • کد خبر: 214471
  • چاپ
  • انتشار: 29 مهر 1397 - 21:51

استنادنیوز؛فزرانه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تدوین طرح حفاظت و مرمت بافت شهرستان ساری خبر داد

سیف الله فرزانه با بیان اینکه قسمت مطالعات و شناخت بافت ساری به اتمام رسیده است افزود: در طول سالها آسیب های جدی در بافت ساری اتفاق افتاده که باید با اجرای این طرح، انسجام اجتماعی در بافت حفظ و این آسیب ها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه پیشینه تاریخی، آثار معماری و شهری ارزشمند، شبکه دسترسی و معابر و جهت گیری فضاها، همگی نشان دهده ارزش های تاریخی و فرهنگی بافت تاریخی شهرستان ساری است تصریح کرد: این ارزش های تاریخی موجب شده تا مراجع ذیصلاح زمینه حفظ و احیای پیشینه اعتقادی شهر ساری و اهالی آن را فراهم نمایند.

فرزانه از محدوده بافت تاریخی شهر ساری به عنوان مهمترین و اصلی ترین عامل یاری رسان در توسعه فرهنگ غنی مردم آن یاد کرد و گفت: متاسفانه در سالهای اخیر، برخی اقدامات مغایر با تاریخ و میراث فرهنگی این شهر روی داده که نه تنها موجب از بین رفتن بخش هایی از بزرگترین سرمایه ساکنین آن گردید، بلکه به عنوان مانعی بزرگ در مسیر توسعه و پیشرفت شهر معرفی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: تدون طرح حفاظت و مرمت بافت های تاریخی از وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در همین راستا نیز طرح مربوط به بافت تاریخی ساری در حال انجام است و اجرایی شدن آن قطعا سبب رضایتمندی ساکنین بافت تاریخی را در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان ساخت: امیدواریم با تعامل و همکاری دستگاه های متولی مدیریت شهری چون استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه و سایر ارگان های ذیربط به اصلیترین هدف مدیریت شهری و تبعیت از قوانین حاکم بر بافت تاریخی در جهت ارتقای کیفیت زندگی ساکنین آن برسیم



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار