تولید و ساخت و ساز مسکن اولویت کاری ما است\
  • محمد اسلامی؛

تولید و ساخت و ساز مسکن اولویت کاری ما است

  • کد خبر: 214502
  • چاپ
  • انتشار: 01 آبان 1397 - 14:53

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: نخستین محور ما توجه به تولید و ساخت و ساز مسکن است، باتوجه به اینکه حوزه ساخت و ساز و عمران سهم قابل توجهی در اشتغال و تولید دارد و از طرفی هم دغدغه بزرگ اقشار کم درآمد است، ابتدا به این مسئله توجه کردیم.

 محمد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های خود ادامه داد: ان‌شاالله یک رویه سیاست‌گذاری خواهیم داشت تا مشوق‌ها بتواند منابعی که در جریان تولید مسکن نقش دارند را به سمت این بازار سوق دهند و با اعتمادسازی بین سایر بخش‌ها به این بازار رونق بخشند.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: برنامه بعدی بازآفرینی شهری است که باتوجه به امضاء معاهده تولید ۱۰۰۰ واحد مسکونی بتوانیم بافت‌های فرسوده را احیا کنیم.

وی درباره محور بعدی برنامه پیشنهادی خود گفت: اولویت بعدی ما مناطق محروم و راه‌های روستایی است تا  بتوانیم نیازهای فراوانی را که در این بخش وجود دارد، ساماندهی و تأمین کنیم.

اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین نکته این است که ما لایحه‌های مدیریتی خود را کوچک و متناسب‌سازی کنیم.
نظر وزیر راه درباره اجاره بها

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ، درباره اینکه اجاره‌بها مسکن به صورت سرسام‌آوری افزایش پیدا کرده است و نظارتی هم بر این بخش نیست، چه برنامه‌ای دارید، گفت: اجاره مسکن تابع خود مسکن و شرایط اقتصادی است ، اولویت ما تولید مسکن برای اقشار کم‌درآمد و سامان‌دهی سرمایه و نقدینگی در جامعه است.

وی تاکید کرد: باید درون تشکل‌های انبوه‌سازی اشخاص حقیقی و حقوقی سیاست را بر تولید مسکن اقشار کم‌درآمد بگذارند و عرضه آن رونق بگیرد این امر در حقیقت کمک می‌کند نیاز به واحدهای استیجاری سازگار با سبد مالی متقاضیان صورت گیرد و انشاالله قیمت اجاره بها را کنترل کنیم .
توانایی عبور از تحریم‌های پیش رو را داریم

اسلامی همچنین درباره وضعیت صنعت هوایی کشور در دوران تحریم‌ها بیان کرد: تحریم مساله جدیدی نیست و از بعد از پیروزی انقلاب تاکنون صنعت هوایی کشور با تحریم های متفاوتی مواجه بوده و امروز صنعت هوایی ما با توجه به توان متخصصان به گونه‌ای است که توانایی عبور از دوره تحریمی پیش رو را داریم و سن ناوگان هوایی ما هم نسبت به گذشته بسیار پایین‌تر است.

وی افزود: بر این اساس بنده معتقدم که ما توانایی عبور از تحریم‌های پیش رو را داریم و به ویژه در ناوگان هوایی مشکلی برای کشور پیش نمی‌آید.

اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد جزئیات برنامه‌هایش برای مسکن وی تصریح کرد: مسکن مهر معضلاتی دارد و ما باید با برنامه‌ریزی‌های لازم تدابیری را برای تکمیل واحدهای نیمه‌تمام در نظیر بگیریم و از سوی دیگرّ واحدهای تکمیلی را به متقاضیان تحویل دهیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین برخی از واحدهای مسکن مهر زیرساخت‌های لازم را ندارد که ما باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای تامین این زیرساخت‌ها استفاده کنیم تا مشکل این واحدها برطرف شود./ایلنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار