قدرت‌طلبی وزیر اشراف‌منشی تا کتک زدن یک خبرنگار /افراد پرمدعا مانند آخوندی باید محاکمه شوند\

قدرت‌طلبی وزیر اشراف‌منشی تا کتک زدن یک خبرنگار /افراد پرمدعا مانند آخوندی باید محاکمه شوند

  • کد خبر: 214519
  • چاپ
  • انتشار: 03 آبان 1397 - 08:23

یک استاد دانشگاه بیان داشت: باید افراد پرمدعا، اشراف‌منش، بی‌خاصیت و کسی که بعد از شش سال هیچ گزارشی برای ارائه به مردم ندارد،‌ به صورت جدی محاکمه شوند.

محمدصادق کوشکی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگویی با فارس، با اشاره به استعفای آخوندی از وزارت راه و شهرسازی و ضمن انتقاد از عملکرد وی در دوران وزراتش گفت: هر کسی که مسئولیتی می‌پذیرد مخصوصا در نهادهای دولتی، باید در صورت وقوع تخلفات قانونی و حقوقی در دادگاه یا مراجع مربوطه حاضر شده و پاسخگو باشد.

* عملکرد نامناسب آخوندی طبق گزاش‌ مرکز پژوهش‌های مجلس

کوشکی تصریح کرد: اما بخشی از پاسخگویی هم در رابطه با تخلفات حقوقی و یا قانونی نیست بلکه در خصوص بودن یا نبودن عملکرد است و درباره انجام وظایف یا عدم انجام وظایف است.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به گزارش‌ مرکز پژوهش‌های مجلس درباره عملکرد سال ۹۶ آخوندی، تاکید کرد: براساس این گزارش تقریبا در ۲۰ مورد وزارتخانه هیچ قدمی را برنداشته و هیچ گزارش و عملکردی را نداشته است.

وی یادآور شد: اینکه یک فرد بعد از شش سال حضور در وزارتخانه به عنوان وزیر حرفی برای گفتن و عملکرد و کارنامه‌ای برای ارائه نداشته باشد، آن هم در وزارتخانه‌های به گستردگی وزارت راه و شهرسازی که بسیاری از گره‌های معیشتی مردم به عملکرد آن گره خورده است، خیلی عجیب است.

* در شش سال مدیریت آخوندی هیچ عملکردی وجود ندارد/ جلوگیری از خانه‌دار شدن محرومان تنها عملکرد آخوندی!

کوشکی خاطرنشان کرد: در خروجی شش سال مدیریت آخوندی عملا می‌بینیم که هیچ حرف و عملکردی وجود ندارد. جز یک اقدام سلبی آن هم اینکه به قول آقای آخوندی، وی شش سال بوده تا مسکن مهر ساخته نشود که شاید این کار نیاز به وزارتخانه هم نداشت.

*  آخوندی وزارتخانه راه و شهرسازی را در شأن خود نمی‌دید 

وی تاکید کرد:‌ مشکل این است که آقای آخوندی وزارتخانه راه و شهرسازی را در شأن خود نمی‌دید و در مواقعی که در وزارتخانه نیازمند یک وزیر جهادی و عاشق خدمت بود که بیاید برای رضای خدا و حل مشکلات مردم را حل و فصل کند مشغول نگارش مقاله‌های عمدتا خالی از مفهوم و به ظاهر علمی و مباحثی مانند اندیشه سیاسی یا جامعه‌شناختی بود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به بی توجهی آخوندی به حوزه مربوطه‌اش و اقدامات حاشیه‌ای وی ادامه داد: حتی اخیرا دیدیم آقای آخوندی در خصوص غیرقانونی بودن هیأت نظارت در تطبیق سیاست‌های نظام هم مطلب می‌نویسد!

این استاد دانشگاه یادآور شد: در زمانی که مشکلات مسکن نفس بسیاری از مردم کشور را بریده بود و بسیاری از مردم کشور به دلیل مسئله مشکل مسکن زندگی دشواری را داشتند و در زمانی که زلزله‌زدگان کرمانشاه در سرما و گرمای هوا و و زلزله‌زدگان کرمان در چادر زندگی می‌کردند با تعلل جدی وزارت مسکن روبه‌رو بودیم.

وی گفت: در زمانی که مردم در حوزه مسکن و راه با مشکلات زیادی روبرو هستند شاهدیم که آقای وزیر آنچنان که درگیر برگزاری همایش در دانشگاه‌ها درباره مسئله‌ای غیر از مسکن و چاپ پوستر تمام قدش خودش است و به دنبال اینکه ثابت کند یک شخصیت مثلا دانشگاهی است.

* قدرت‌طلبی وزیر اشراف‌منشی که تا کتک زدن یک خبرنگار هم پیش می‌رود

کوشکی خاطرنشان کرد: آقای آخوندی با گرفتن ژست‌های مختلف و نگارش مقاله و مسائلی از این دست نشان داد که به دنبال مقامی بالاتر است و وزارتخانه را در شأن خود نمی‌بیند.

وی ادامه داد: به نظر بسیار ضروری است که برای یک وزیر اشراف‌منش که حتی تا کتک زدن یک خبرنگار هم پیش می‌رود، وزیری که به ساکنین مسکن مهر بدترین اهانت‌ها را می کند و طبقات مستضعف و کم‌درآمد جامعه که به قول امام(ره) صاحبان نظام هستند، مسکن آنها را چیزی شبیه طویله می‌داند، یک دادگاه مردمی و رسانه‌ای تشکیل شود.

* باید افراد پرمدعا، اشراف‌منش و بی‌خاصیت مانند آخوندی محاکمه شوند

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: باید افراد پرمدعا، اشراف‌منش، بی‌خاصیت و کسی که بعد از شش سال هیچ گزارشی برای ارائه به مردم ندارد،‌ به صورت جدی محاکمه شوند.

وی تاکید کرد:‌مطمئن باشید آقای آخوندی در صدد است دو سال بعد در حد ریاست جمهوری یا معاون اولی ظاهر شود، یعنی چنین افرادی اشتهای سیری‌ناپذیری دارند و اتفاقا هیچ بعید نیست در این دو سال باقی‌مانده با ژست اپوزیسیون، دانشگاهی و طلبکارانه می‌خواهد بیاید و در کسوت ریاست جمهوری ظاهر شوند. 

* باید سریع‌تر دادگاه رسانه‌ای و مردمی برای آخوندی تشکیل شود

کوشکی تصریح کرد: به نظر می‌رسد باید سریع‌تر دادگاه رسانه‌ای و مردمی برای آقای آخوندی تشکیل شود و رسانه‌ها از وی دعوت کنند برای پاسخ به عملکرد خودش در جمع خبرنگاران حضور پیدا کند و بگوید معادل حقوقی که در شش سال اخیر از وزارتخانه گرفته و نه بیشتر قدمی برای حل مسائل مردم برداشته است یا نه. یعنی معادل چند صد میلیون حقوقی که از وزارتخانه گرفته و برای بیت‌المال هزینه داشته به این میزان نه بیشتر برای مردم کار کرده است یا خیر.

* خبرنگاران از آخوندی برای حضور در دادگاه رسانه‌ای دعوت کنند

وی ادامه داد:‌ اگر آقای آخوندی در این دادگاه رسانه‌ای مردمی حاضر شود معلوم است ژست روشنفکری و دانشگاهی‌اش درست است،‌ مطبوعات و رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها باید چنین فراخوانی را بدهند و اگر آقای آخوندی حاضر نشود، باید به عنوان داغ ننگی بر پیشانی او باشد و برای همیشه چنین افراد پرمدعا، بی‌مسئولیت،‌ بی‌خاصیت و حتی مضری از صحنه سیاسی پاک شوند و حتی جرأت نکنند با چهره‌های اپوزیسیون و طلبکار بیایند و برای مردم تعیین تکلیف کنند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار