اجرای برنامه «بچه های مسجد» برای تشویق دانش آموزان فعال در برنامه های نمازی\
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران تشریح کرد:

اجرای برنامه «بچه های مسجد» برای تشویق دانش آموزان فعال در برنامه های نمازی

  • کد خبر: 214550
  • چاپ
  • انتشار: 05 آبان 1397 - 20:42

استنادنیوز؛معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران از اجرای برنامه های جذاب برای ترغیب هرچه بیشتر دانش آموزان به نماز جماعت خبر داد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «محمد شعبانی» اظهار کرد: نماز مهم ترین پایه و رکن دین است و هرکه با نماز خو گیرد از آسیب ها و گناهان به دور می ماند. به ویژه نماز در سنین نوجوانی و جوانی می تواند قلب انسان را از ناپاکی ها و آلودگی ها دور کرده و صفای باطن و تقوای الهی را به ارمغان آورد.

وی با تأکید بر کارکردهای فردی و اجتماعی نماز برای انسان، تصریح کرد: هر چه بیشتر دانش آموزان به نماز روی آورند به همان میزان از آسیب ها دور شده و رشد می یابند. نماز جماعت که در دین ما بسیار بر آن تأکید شده با ایجاد همبستگی در بین افراد، هم بر رشد فردی و هم به ایجاد پیوندهای سالم و برقراری روابط اجتماعی کمک می کند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران افزود: از این رو یکی از مهم ترین دغدغه های ما بحث نماز جماعت در مدارس است. در کنار توجه به ابعاد فیزیکی این فریضه مهم همچون بهسازی و توسعه نمازخانه ها، باید به ابعاد نرم افزاری آن نیز دقت کرد که از جمله می توان به اجرای چندین برنامه جذاب اشاره داشت.

شعبانی یکی از این برنامه ها که در سال تحصیلی 98-97 اجرا می شود را پخش زنده نماز جماعت مدارس از سیمای تبرستان با حضور ائمه جمعه آن شهرستان اعلام کرد.

این مقام مسئول بهره مندی از ظرفیت محبوبیت نخبگان ورزشی و علمی را یکی دیگر از ابزارهای ترویج نماز در مدارس دانسته و ابراز کرد: در برنامه «کاروان نماز» ائمه جمعه شهرستان، مسئولان و نخبگان ورزشی و علمی و فرهنگی در نمازخانه های مدارس حضور پیدا کرده و همراه با دانش آموزان نماز را در فضای نمازخانه مدارس برپا می دارند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه شناسایی و تشویق دانش آموزان فعال در برنامه های نمازی در دستور کار معاونت قرار دارد، خاطرنشان کرد: در این برنامه که تحت عنوان «بچه های مسجد» برگزار می شود دانش آموزان فعال در برگزاری برنامه های نماز در مدارس و حتی دانش آموزان فعال در برنامه های مساجد محل زندگی و همچنین نماز جمعه مورد تشویق قرار می گیرند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار