انعقاد تفاهمنامه میان آموزش و پرورش مازندران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان\

انعقاد تفاهمنامه میان آموزش و پرورش مازندران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان

  • کد خبر: 214551
  • چاپ
  • انتشار: 05 آبان 1397 - 20:54

استنادنیوز؛در راستای اجرایی کردن برنامه های فرهنگی و حمایت از کالای ایرانی، تفاهمنامه ای میان آموزش و پرورش مازندران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منعقد شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ در جلسه ای که بدین منظور در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، درباره چگونگی اجرایی شدن این تفاهمنامه، ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین کار فرهنگی به ویژه برای خانواده ها و دانش آموزان بحث شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در این نشست گفت: در این زمینه آموزش و پرورش دارای ظرفیت های فراوانی است و نقشی انکارناشدنی در فرهنگسازی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد. اما باید استراتژی ها و اهداف مشخص شده و آنها را عملیاتی کنیم و برای مقابله با این معضل انسجام داشته باشیم.

«محمد شعبانی» با بیان اینکه بومی سازی این موضوع از مهم ترین کارهایی است که می تواند به حل معضل قاچاق کالا کمک کند، افزود: اگر بخواهیم در کلیات موضوع به برگزاری مسابقات و جشنواره های عکس و انشانویسی و غیره اقدام کنیم به جایی نمی رسیم. باید مشخص کنیم این معضل در استان به چه شکلی اتفاق می افتد و در این زمینه ها فعالیت های خود را سامان دهیم.

وی با اشاره به بخش پنهان قاچاق کالا و ارز که در فضای مجازی اتفاق می افتد، تصریح کرد: متأسفانه هر گونه کالای قاچاق در فضای مجازی به سادگی قابل خرید و فروش است و هیچگونه منعی برای افراد حقیقی و حقوقی در این بستر وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست گفت: در کشور ما اراده برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد اما در برخی از بخش ها هماهنگی و انسجام سازمانی میان نهادهای ذیربط ضعیف است. باید بتوانیم به این ارتباط ها انسجام و هماهنگی بیشتری بخشیده و براساس برنامه های مشخص تکلیف هر دستگاه ابلاغ شود.

«عسکری نیکزاد» با بیان اینکه باید از مدیرانی استفاده کنیم که به مبارزه با قاچاق کالا و ارز باور داشته باشند، افزود: در بخش فرهنگی و ترویجی آموزش و پرورش یک ظرفیت بزرگ است و ما آماده هرگونه برنامه عملیاتی و علمی در این بخش هستیم.

وی با تأکید بر اینکه کار فرهنگی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از بخشنامه های رسمی اثربخش است، تصریح کرد: باید سعی کنیم اعتقاد و باور مردم را به استفاده از کالاهای تولید داخل افزایش بخشیم. باید فرهنگ استفاده از تولید ملی به عنوان یک شعور اجتماعی شناخته شود.

شایان ذکر است از جمله اهداف این تفاهمنامه می توان به همکاری در تولید آثار فرهنگی مرتبط با موضوع، استفاده از نظام آموزش ابتدایی و متوسطه در ترویج مصرف کالای ایرانی و همکاری در معرفی تولیدکنندگان برتر کالای مرغوب ایرانی اشاره کرد.


 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار