اهداکنندگان خون در فصل سرد حضور پررنگی در انتقال خون داشته باشند\

اهداکنندگان خون در فصل سرد حضور پررنگی در انتقال خون داشته باشند

  • کد خبر: 214586
  • چاپ
  • انتشار: 07 آبان 1397 - 07:24

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: با توجه به فصل سرد سال و احتمال بروز بیماری آنفلوآنزا ضرورت دارد تا اهداکنندگان حضور مستمری در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند.

به گزارش استنادنیوز؛ دکتر اسماعیل پوریانی اظهار کرد: طی هفت ماهه امسال ٩٩ هزار و ١٤٧ نفر از مردم مازندران به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 77 هزار و 309 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: از میان اهداکنندگان 53 هزار و 837 نفر اهداکننده مستمر، 21 هزار و 307 نفر اهداکننده باسابقه و 2 هزار و 165 نفر اهداکننده باراولی بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه طی هفت ماهه امسال ٢ هزار و ١٢٢ نفر از بانوان به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند، اضافه کرد: اهدای خون بانوان در شهرهای بابل ،چالوس، تنکابن و رامسر در مقایسه با سال قبل رشد داشت.

این مسؤول با اعلام اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انتقال خون کاهش مشارکت بانوان در اهدای خون است، بیان کرد: سهم مشارکت بانوان در استان کمتر از پنج درصد است؛ بانوان به‌عنوان رکن اصلی خانواده با مشارکت در اهدای خون می‌توانند نقش بسیار مهمی را در ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و رفتارهای انسان‌دوستانه در جامعه و خانواده داشته باشند و با آموزش به فرزندان خود در این زمینه موجب تشویق آنان به شرکت در فعالیت‌های خداپسندانه شوند.

پوریانی یادآور شد: بانوان یکی از مصرف‌کنندگان خون و فرآورده‌های خون در مراکز بیمارستانی هستند که لازم است حضور پررنگی در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند.

وی تصریح کرد: گروه‌های خونی o، + B ،+ A منفی و o مثبت جز گروه‌های خونی است که بیشتر به آن نیاز داریم.

مدیرکل انتقال خون مازندران اظهار کرد: با توجه به فصل سرد سال و احتمال بروز بیماری آنفلوآنزا لازم است اهداکنندگان حضور مستمری داشته باشند.

پوریانی در پایان گفت: اهداکنندگان خون در صورت ابتلا به بیماری آنفلوآنزا یک‌ هفته پس از بهبودی نسبت به اهدای خون اقدام کنند البته درصورت تزریق آنتی‌بیوتیک به زمان بیشتری نیاز است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار