استفاده از ابزارهای حمایت از زراعت چوب در مازندران\

استفاده از ابزارهای حمایت از زراعت چوب در مازندران

  • کد خبر: 214645
  • چاپ
  • انتشار: 11 آبان 1397 - 22:26

استنادنیوز؛رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: استفاده از ابزارهایی برای حمایت از زراعت چوب را باید مد نظر قرار دهیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه استفاده از ابزارهایی برای حمایت زراعت چوب را باید مد نظر قرار دهیم،گفت: مجموعه بی‌نظیر چاپ اسکناس و کاغذهای غیرقابل تبدیل در استان و مجموعه آلفا سلولز که نزدیک ۶۰ درصد از «ام دی اف» کشور را تأمین می‌کند از قابلیت‌های این استان است.

دکتر محمد محمدپور عمران در چهارمین نشست فصلی سال 97 کارگروه صنعت، معدن و تجارت پدافند غیرعامل اظهار کرد: در حال حاضر و در این وضعیت تحریم اقتصادی نگاهمان باید این باشد که پدافند نوع غیرعاملش از بین رفته و در فاز پدافند عامل هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: در شرایطی که دشمن اعلام کند که من دست به ماشه و بمب نمی‌شوم و بمب من بمبی اقتصادی است، وضع به صورتی است که ابر قدرت‌ های دنیا در کتاب «هنر تحریم ‌ها» که مرکز پژوهش به فارسی برگردانده شده بیان کردند که همه اهدافی را که در پی جنگ نظامی دنبال می‌کردیم در جنگ اقتصادی و تحریم به راحتی به‌دست خواهیم آورد، این کار می‌تواند از طریق تحریم شبکه بانکی، نظام ارزی، ممانعت از جریان انرژی و بسیاری از حوزه‌های دیگر انجام شود.

دکتر محمدپور یادآور شد: وقتی دشمنان اعلام کردند که جنگ ما، جنگ اقتصادی است دفاع ما هم باید اقتصادی باشد، قبل از جنگ اقتصادی هر کاری انجام دهیم با نام دفاع غیر عامل شناخته شده ولی در زمانی که در جنگ اقتصادی هستیم دفاع از جنس عامل محسوب می‌شود در راستای اجرای این دفاع از نظر ما مهم‌ترین اولویت اندیشیدن بیشتر به محتوای جلسات و رسیدن به نتایج ملموس و راهبردی است تا جایی که نتایج را در صحنه و به‌ صورت عملی ببینیم، باید مقدمه چینی را کنار بگذرایم چرا که پدافند غیرعامل نهادینه شده است.

وی با اشاره به اینکه توجه به پدافند غیرعامل در بخش صنعت با نگاه به جنگ اقتصادی و با انگیزه بیشتر بسیار مهم است، اظهار کرد: در این صورت است که می‌توانیم به اهداف بزرگ‌تر بیاندیشیم، توجه و حمایت از بخش صادرات، حمل و نقل و لجستیک بسیار مهم است و ما باید بدون آگاهی دشمن بتوانیم پروژه‌های قدرتمند را پیش ببریم.

دکتر محمدپور عمران اظهار کرد: باید اشتغال را پدافند غیرعامل بدانیم و باور کنیم که توجه به بحث اشتغال نخستین اولویت در جنگ اقتصادی است که اگر دچار رکود شود بحران اجتماعی ناشی از ناامنی شغلی ایجاد شده و کشور در معرض آسیب قرار میگیرد.

وی افزود: چگونگی ارتباط مراکز و بنگاه‌های اقتصادی بسیار مهم است و امروزه با توجه به محدویت‌ها مدیریت کارآمد بسیار مؤثر خداهد بود‌.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه فرآیند پدافند غیرعامل در استان مازندران باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: اگر بگویند مازندران چیزی ندارد منصفانه نیست چرا که زراعت چوب در استان ما انجام شده و استان مازندران سلولزترین استان کشور بوده و در این بحث بی‌رقیب و بی‌نظیر است.
وی ادامه داد: در بخش صنایع چوب و کاغذ از ۲۵۰ هزار تن کاغذ در کشور ۱۷۵ هزار تن توسط استان مازندران تولید می‌شود، ولی با اینکه کارخانه چوب و کاغذ در مرکز این استان در کنار جنگل قرار دارد ولی طبق قانون نمی‌تواند از چوب‌های جنگلی استفاده کند، باید به حفظ اشتغال کمک کنیم تا دچار بحران نشویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه استفاده از ابزارهایی برای حمایت زراعت چوب را باید مد نظر قرار دهیم، اظهار کرد: همچنین وجود مجموعه بی‌نظیر چاپ اسکناس و کاغذهای غیرقابل تبدیل در استان و مجموعه آلفا سلولز که نزدیک ۶۰ درصد از «ام دی اف» کشور را تأمین می‌کند و ساخت نخستین مجموعه از «اچ دی اف» در استان موجب شود تا نیاز به واردات و بهره‌برداری چوب از درختان کشور افزایش پیدا کند که در این بخش هم محدودیت داریم.

دکتر محمدپور با اشاره به مشکلات در بخش‌های دیگر، گفت: برای تهیه مواد اولیه لبنی بزرگ‌ترین صادر کننده لبنیات در استان که باید این مزیت را قدر بدانیم، دچار مشکل هستیم در این‌باره هم در کارگروه پدافند غیرعامل باید صحبت شود و امیدواریم مشکلات بر سر راه به صورت عملیاتی از میان برداشته شوند و پیگیری ‌های ما منجر به داشتن جامعه‌ای پایدار در مقابل تحریم‌ های دشمن باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار