دریا نخبگان را جذب می کند/اتاق توسعه و تعالی استاندار محور است\

دریا نخبگان را جذب می کند/اتاق توسعه و تعالی استاندار محور است

  • کد خبر: 214708
  • چاپ
  • انتشار: 14 آبان 1397 - 09:02

رئیس بنیاد نخبگان استان مازندران با اشاره به اینکه دریا می تواند بستر مناسبی برای جذب نخبگان باشد، گفت:اتاق توسعه و تعالی استان نه شخص محور و استاندار محور است.

به گزارش استنادنیوز؛ محسن جهانشاهی اظهار داشت: مازندران از استان های پیشگام در حوزه نخبه پروری است و در بسیاری از شاخص های بخبگی جزو رتبه های بالا در استان هستیم.

وی به طرح شهاب اشاره و اضافه کرد: در طرح شناسایی استعدادهای برتر در حوزه دانش آموزی حدود ۵۰ هزار دانش آموز در مناطق مختلف استان شناسایی شده است و در حوزه دانشگاهی حدود دو هزار تا ۲۵۰۰ نفر از دانشجویان نیز تحت پوشش هستند و تسهیلاتی نیز به مناسبت های مختلف در اختیارشان قرار می دهیم.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران، حمایت در حوزه کسب و کارها را برای تولید ثروت و نقش آفرینی را از مهمترین نیازهای نخبگان بیان کرد و گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی در حوزه نخبگانی، وضعیت اشتغال است و سعی داریم با کمک نهادها ازجمله پارک فناوری، بسترهایی را برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم.

وی درباره فرار مغزها و مهاجرت مغزها نیز گفت: این مهاجرت چیز عجیب و غریبی نیست و هرزمانی نتوانیم بسترهای لازم را فراهم کنیم شاهد مهاجرت خواهیم بود.

جهانشاهی با اشاره به نزدیکی مازندران به تهران و پایتخت گفت: اگر نتوانیم بسترهای لازم را فراهم کنیم، نخبگان جذب بازارهای مختلف در تهران خواهند شد و در سه سال اخیر بیش از ۱۲۰ شرکت دانش بنیان فعال در مازندران بخشی از نخبگان را جذب کرده اند.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با بیان اینکه سال قبل ۱۷۳ نفر از نخبگان خارج از استان به داخل استان بازگشتند از دریا به عنوان فرصتی مناسب برای توسعه فناوری های دریاپایه مطرح کرد و گفت: دریا می تواند بستر مناسبی برای جذب نخبگان باشد و باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

جهانشاهی درباره اتاق توسعه و تعالی استان نیز با عنوان اینکه این اتاق دانشگاه محور ایجاد شده است نه شخص محور و استاندار محور گفت: در این اتاق بستری فراهم شده تا نخبگان محوریت قرار گیرند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار