مازندران میزبان قصه‌گویان کشور\

مازندران میزبان قصه‌گویان کشور

  • کد خبر: 214728
  • چاپ
  • انتشار: 14 آبان 1397 - 23:43

استنادنیوز؛محمد علی یزدان‌شناس گفت:این رویداد فرهنگی سوم و چهارم آذرماه امسال در ساری به حضور 35 قصه‌گوی برتر از هفت استان‎ تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران برگزار می‌شود

محمد علی یزدان‌شناس در نشست هماهنگی با رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر ساری و مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری اظهار داشت: این رویداد فرهنگی سوم و چهارم آذرماه امسال در ساری به حضور 35 قصه‌گوی برتر از هفت استان‎ تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: قصه‌گویی یکی از ابزارهای موثر در حوزه تربیت است و با توجه به تاثیرپذیری مخاطبان کودک و نوجوان از این هنر، کانون پرورش فکری هر ساله اقدام به برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی می‌کند.

یزدان‌شناس با اعلام سطوح برگزاری این رویداد بین المللی، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قصه‌گویی در سطح مراکز کانون، مسابقات استانی، جشنواره منطقه‌ای، جشنواره کشوری و در نهایت برگزاری جشنواره بین المللی؛ زمینه‌ای ایجاد تا ضمن شناسایی استعدادهای در سطوح سنی مختلف؛ قصه گویان برتر از سراسر جهان در رقابتی ارزشمند به بیان قصه‌های خود بپردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به اینکه این رویداد تاثیر مهمی در توسعه فرهنگی استان به ویژه در حوزه کودک و نوجوان خواهد داشت، گفت: مازندران پس از برگزاری مسابقه استانی در شهرستان نور سوم و چهارم آذر میزبان بخش منطقه‌ای خواهد بود و این فرصتی است که از این رویداد فرهنگی در جهت معرفی فرهنگ و آداب و رسوم استان مازندران و شهرستان ساری اقدام کنیم.

یزدان شناس، نقش شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری را در جهت معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‎های کانون پرورش فکری و جشنواره قصه‌گویی، مهم ارزیابی کرد و خواستار حمایت آنان در جهت برگزاری هر چه کیفی جشنواره منطقه 5 قصه گویی کشور در ساری شد.

حمایت شهرداری و شورای شهر ساری از برنامه‌های فاخر فرهنگی هنری

کوروش یوسفی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ساری نیز با مهم خواندن این اقدام فرهنگی و هنری، از حمایت خود در برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: حمایت از برنامه‌های فاخر در حوزه فرهنگ و هنر از ضرورت‌های توسعه فرهنگی است که در شورای اسلامی شهر ساری دنبال می‌کنیم.

یوسفی بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از دستگاه‌های مهم و مفید فرهنگی است که زمینه‌ساز رشد ذهنی و فرهنگی نسل آینده است و حمایت از آن می‌تواند نتایج مفیدی داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به سیاست‌های شورای اسلامی ساری؛ خدمت به مردم را از اولویت‌ها دانست وبا تاکید بر هم‎گرایی و هم افزایی میان دستگاه‌‌های فرهنگی برای ارائه خدمات به جامعه، گفت: شورای شهر از همه نهادهای فرهنگی و هنری که در راستای ارائه خدمات به مردم اهتمام دارند حمایت می‌کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری نیز بر نقش موثر کانون در حوزه فرهنگ‌سازی تاکید کرد و گفت: توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با حقوق شهروندی از مهم‌ترین اقدامات کانون است که در مراکز فرهنگی و هنری صورت می پذیرد.

مصطفی نیک نقش افزود: کار فرهنگی زمانی اثر گذار است که نتیجه آن به مردم بر گردد و تاثیرآن در اجتماع مشهود باشد.

وی با مهم خواندن کار در حوزه کودک و نوجوان، افزود: بسیاری از عادت‎های رفتاری ما ریشه در گذشته دارد و بر این اساس کار فرهنگی را حائز اهمیت دانست و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری همچون قصه‌گویی را در بسترسازی فرهنگی و انتقال مفاهیم فرهنگی به کودک ونوجوان مهم دانست.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار