خرید 340 تن سویا از کشاورزان میاندورودی\
  • مدیر جهاد کشاورزی میاندورود:

خرید 340 تن سویا از کشاورزان میاندورودی

  • کد خبر: 214729
  • چاپ
  • انتشار: 14 آبان 1397 - 23:49

استنادنیوز؛مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از خرید 340 تن دانه روغنی سویا از کشاورزان میاندورودی در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: هر کیلوگرم سویا دو هزار و 469 تومان از کشاورزان خریداری می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سیدشبر موسوی از خرید 340 تن دانه روغنی سویا از کشاورزان میاندورودی در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: هر کیلوگرم سویا دو هزار و 469 تومان از کشاورزان خریداری می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال یک‌ هزار و 21 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت سویا رفت، افزود: پیش‌بینی می‌شود با ميانگين عملكرد دو تن دانه سویا در هكتار، دو هزار و 300 تن سويا از زمین های کشاورزی اين شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود بیان کرد: کارخانه آرد مومنی میاندورود بعنوان مرکز خرید تضمینی دانه روغنی سویا در این شهرستان تجهیز و راه اندازی شد و برای رفاه حال کشاورزان و ایجاد تعامل در نظام خرید، نماینده این مدیریت در مرکز خرید حضور دارد.

موسوی در باره خواص دانه روغنی سویا گفت: تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که دانه سویا با کاهش خطر سرطان سینه و پروستات در ارتباط است و مواد غذایی حاصل از سویا شامل شیر سویا، توفو، سس سویا و روغن سویا حاوی مقادیر زیادی اسید فیتیک، آلفا لینولئیک اسید و ایزوفلاون می باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار