آزمون دکتری به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش برگزار می شود / دانشگاه آزاد تمکین کرد\
  • پس از کش و قوس های فراوان

آزمون دکتری به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش برگزار می شود / دانشگاه آزاد تمکین کرد

  • کد خبر: 21481
  • چاپ
  • انتشار: 24 آذر 1395 - 22:18

پس از کش و قوس های فرآوان در نهایت دانشگاه آزاد اسلامی با تمکین از قانون پذیرفت آزمون تحصیلات تکمیلی به صورت یکپارچه توسط سازمان سنجش برگزار شود

ثبت‌نام آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد امسال به گونه‌ای بود که بر اساس قانون آزمون‌ها باید به صورت متمرکز و فقط از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شد اما دانشگاه آزاد یکباره لینکی را برای ثبت‌نام اعلام کرد که پس از رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی قرار شد آزمون به همان صورت که قانون تعیین کرده از سوی سازمان سنجش برگزار شود.

 

بر این اساس سازمان سنجش اطلاعیه‌ای صادر کرد و جزئیات ثبت‌نام‌ها در این اطلاعیه اعلام شد.


دانشگاه آزاد نیز با توقف ثبت‌نام‌ها اطلاعیه سازمان سنجش را به عنوان اطلاعیه مشترک روابط عمومی دانشگاه آزاد و سازمان سنجش بر روی سایت این دانشگاه قرار داده و به رأی قانون تمکین کرد.

 

بر اساس این اطلاعیه آزمون تحصیلات تکمیلی منحصراً از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود و داوطلبانی که تاکنون در سایت سازمان سنجش و دانشگاه آزاد اقدام نکرده‌اند تا 30 آذرماه مهلت دارند تا به سایت سازمان سنجش مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 

همچنین داوطلبانی که فقط در سایت سازمان سنجش ثبت نام کرده‌اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند، همچنین داوطلبانی که در هر دو سایت سازمان سنجش و دانشگاه آزاد ثبت‌نام کرده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد در سایت سازمان سنجش ندارند و هزینه ثبت‌نامی آنها در دانشگاه آزاد عودت داده می‌شود.

 

داوطلبانی که فقط در سایت دانشگاه آزاد ثبت‌نام کرده‌اند و در سایت سازمان سنجش ثبت‌نام نکرده‌اند لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای ثبت‌نام اقدام کنند. وجه ثبت‌نامی این داوطلبان در دانشگاه آزاد نیز عودت داده می‌شود.

 

بر این اساس یک آزمون دکتری در روز 6 اسفندماه از سوی سازمان سنجش برگزار می‌شود و آزمون مستقلی از سوی دانشگاه آزاد برگزار نمی‌شود.

 

کارنامه تمام داوطلبان هم از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود و تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند برای پذیرش در رشته‌محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش اقدام می‌کنند، ولی برای پذیرش در رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد، انتخاب رشته از طریق سایت این دانشگاه به صورت مستقل انجام می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار