8 میلیارد ریال کالای آموزشی برای هنرستان علی‌نقی‌کنی خریداری شد\
  • به برکت وقف؛

8 میلیارد ریال کالای آموزشی برای هنرستان علی‌نقی‌کنی خریداری شد

  • کد خبر: 214859
  • چاپ
  • انتشار: 22 آبان 1397 - 18:27

استنادنیوز؛همزمان با دهه وقف و در راستای اجرای نیت واقف، با هزینه 235 میلیون تومانی هنرستان علی‌نقی‌کنی قائمشهر تجهیز شد

 

 

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش مازندران؛ همزمان با دهه وقف اجرای نیت موقوفه علی‌نقی‌کنی شهرستان قائمشهر با هدف تجهیز هنرستان فنی و حرفه‌ای دکتر علی‌نقی‌کنی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و دیگر مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این آیین اظهار کرد: آموزش و پرورش یک پشتوانه ارزشمند علمی و انسانی برای جامعه به شمار می‌آید و به همین خاطر واقفان با تدبیر شایسته به یاری نظام تعلیم و تربیت شتافتند.آموزش و پرورش مازندران با افتخار مقام والای خیرین و واقفان را ارج می‌نهد. وقف از جایگاه بالایی برخوردار بوده که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

«عسکری نیکزاد» ایجاد وقف‌های جدید با نیت کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت و تجهیز مدارس را یکی از نیازهای روز جامعه برشمرد و ادامه داد: وقف می‌تواند با سمت و سوی علمی به جامعه بشریت و کشور کمک کند.کسانی که وقف می کنند بهترین گزینه را برای آخرت خود انتخاب کرده اند.

وی با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش تنها به آموزش تکیه نمی کنیم، افزود: نگاه ما آموزشی تربیتی است چرا که طی سال گذشته در بخش مسابقات فرهنگی و هنری بیش از 200 هزار نفر در 100 رشته به مسابقات اعزام شدند که موفق شدیم تا مقام برتر کشوری را کسب کنیم. همچنین در بخش نماز و قرآن بیش از 100 هزار شرکت کننده دانش آموز در 10 رشته به مسابقات اعزام شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در سال 95 بیش از یک میلیارد و 199 میلیون ریال از محل عواید موقوفه علی‌نقی‌کنی اجرای نیت شد، اظهار کرد: در سال 95 حدود 285 قلم کالا از سوی رئیس هنرستان درخواست شده بود که توسط اداره اوقاف شهرستان قائمشهر از محل عواید موقوفات علی‌نقی‌کنی تهیه شد.

نیکزاد با بیان اینکه سال گذشته اجرای نیت موقوفه علی‌نقی‌کنی در دو مرحله صورت گرفت، افزود: در مرحله نخست 263 قلم کالا به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال و در مرحله دوم بیش از یک میلیارد ریال کالا خریداری شد. امسال بیش از 314 قلم کالا به ارزش 2 میلیارد و 350 میلیون ریال خریداری و در مجموع طی چند سال اخیر حدود 8 میلیارد ریال از محل موقوفه علی‌نقی‌کنی اقلام مختلف خریداری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز با بیان اینکه بیش از 14 هزار موقوفه در مازندران وجود دارد که در تمامی شهرها با توجه به نیات واقف به مردم خدمات می‌دهیم، خاطرنشان کرد: انسان پس از مرگ نام و یادش از بین می‌رود اما نام واقف هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه امروز موقوفاتی در مازندران داریم که حدود 300 سال گذشته وقف شده، ادامه داد: اگر کسی مالی برای وقف کردن ندارد می‌تواند رسانه‌ای برای تبلیغ فرهنگ وقف باشد تا در ثواب آن شریک شود.

این مسئول بیان کرد: برخی از خانواده‌ها در مازندران برای ازدواج فرزندشان دچار مشکل هستند که خیران بهتر است وقف‌های جدید را با نیت کمک به جوانان و نوعروسان اختصاص دهند.

وی عنوان کرد: برخی از مدارس استان نیز دچار مشکل مالی هستند و دانش آموزان بی بضاعت بخاطر مسائل مالی با مشکلات زیادی برای تحصیل روبه‌رو هستند و اگر موقوفات زیادی در این زمینه در شهرهای استان داشته باشیم می توانیم مشکلات دانش آموزان بی بضاعت را برطرف کنیم.

حیدری تعداد موقوفات استان را 14 هزار و 93 مورد اعلام و از خیرین خواست تا اموال خود را وقف پژوهش کنند که ماندگاری بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه با وقف های نو می توانیم نیازهای جامعه را برطرف کینم، افزود: با وقف و نگاه فرهنگی می توانیم به کمک آموزش و پرورش بشتابیم تا پاره ای از مشکلات معلمان و دانش آموزان رفع شود.

شایان ذکر است در این مراسم زنگ وقف با حضور مسئولان استانی و شهرستان نواخته شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار