یک‌چهارم بیمارستان‌های دولتی کشور موقوفه هستند\

یک‌چهارم بیمارستان‌های دولتی کشور موقوفه هستند

  • کد خبر: 214861
  • چاپ
  • انتشار: 22 آبان 1397 - 18:37

استنادنیوز؛معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یک‌چهارم بیمارستان‌های دولتی کشور موقوفه هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در آیین اجرای نیت موقوفه محمدباقر تاجر ساروی و اهدا دو دستگاه پزشکی به بیمارستان امام ساری، نقش وقف را در سلامت جامعه نقشی پررنگ و رفیع دانست و اظهار کرد: بسیاری از موقوفات کشور با نیت سلامت و بهداشت مردم هستند.
وی با بیان اینکه کشور نیازمند موقوفات بیشتری در حوزه بهداشت و درمان است، افزود: بسیاری از اماکن تاریخی و آب انبارها به سلامت مردم کمک می کردند که اینها موقوفه هستند و در سالهای گذشته وقف شدند.
معاون سازمان اوقاف با بیان اینکه برخی از دانشمندان نیز کتاب نوشتند و علم خود را برای درمان وقف کردند، تصریح کرد: قدم برداشتن به هر شکلی در حوزه بهداشت و درمان دارای ارزش است.
حاتمی بر لزوم گسترش موقوفات برای دارو و درمان بیماران بی بضاعت تاکید کرد و ادامه داد:حدود یک‌چهارم بیمارستان های دولتی کشور موقوفه هستند و اگر واقفان خیراندیش زمین خود را برای بیمارستان وقف نمی کردند شاید هزینه سنگینی برای ایجاد بیمارستان ها و بحث های درمانی باید پرداخت می کردیم.
وی با بیان اینکه نقش اثرگذار وقف در حوزه سلامت مردم مشهود است، افزود: رقبات موقوفات بسیاری در حوزه دارو و درمان در مازندران وجود دارد که باید با کمک همه مجموعه استانی حق و حقوق موقوفات حوزه سلامت دریافت شود تا بتوان به این حوزه کمک کرد.
حاتمی با بیان اینکه سازمان اوقاف برای گسترش موقوفات در حوزه بهداشت و درمان کمک می کند، ادامه داد: برای احیای موقوفات بهداشت و درمان در سازمان گام های مهمی برداشته است و این سازمان با توجه به موقوفاتی که دارد در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو ورود جدی خواهد داشت.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار