استمهال وام کشاورزی خسارت دیدگان سیل غرب مازندران\

استمهال وام کشاورزی خسارت دیدگان سیل غرب مازندران

  • کد خبر: 214863
  • چاپ
  • انتشار: 22 آبان 1397 - 18:55

استنادنیوز؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: استمهال وام کشاورزی خسارت دیدگان سیل غرب مازندران  در راستای حمایت از فعالان این بخش تعلق می گیرد و بانک ها ملزم به انجام آن هستند

 

عزیزالله شهیدی فر روز سه شنبه در حاشیه دیدار با کشاورزان و باغداران خسارت دیده شهرستان تنکابن  افزود: بر اساس مصوبه دولت که ابلاغ شده، بدهی کشاورزان غرب استان که در جریان سیل مهرماه سال جاری دچار خسارت شدند بین دو تا سه سال امهال و استمهال می شود.

وی اظهار داشت: تمامی خسارت دیدگان بخش کشاورزی سیل اخیر مشمول بخشودگی دیرکرد، جریمه و سود بانکی تسهیلات خواهند شد تا بخشی از مشکلات آنها رفع گردد.
شهیدی فر برآورد خسارت سیل مهرماه در غرب مازندران را 700 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: در بخش دام توزیع سیمان بلاعوض ، خوراک دام و طیور بلاعوض و یارانه ای صورت گرفت و هم اکنون نیز این روند ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با منابع طبیعی، اسکان موقت دام هایی که مکان های نگهداری آنها تخریب شده ، انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص خسارت های بخش باغی نیز تصریح کرد: تلاش شده تا بخشی از باغ هایی را که دارای اعیانی بوده اند تسهیلاتی پرداخت شود اما آنچه مربوط به خود باغ های خسارت دیده می شود، می بایست پیگیری های ملی در این زمینه صورت گیرد.
به گفته شهیدی فر، پرداخت تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان باغ ها اعم از مرکبات ، کیوی و گل و گیاه در اسرع وقت انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات مربوط به تمامی خسارت دیدگان باغ ها بدون هیچگونه تفکیکی صورت خواهد گرفت و باغداران از این لحاظ نگرانی نداشته باشند. 
پیش از این گفته شده بود به باغ هایی که در حاشیه رودخانه ها بودند و در سیل اخیر دچار خسارت شده اند، تسهیلات تعلق نمی گیرد که همین موضوع نگرانی هایی را برای برخی خسارت دیدگان به همراه داشت.
سیل 14 مهرماه ، به بخش کشاورزی شهرستان تنکابن بالغ بر 230 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار