اعتبارات سالانه پاسخگوی خسارت سیل در مازندران نیست\

اعتبارات سالانه پاسخگوی خسارت سیل در مازندران نیست

  • کد خبر: 214909
  • چاپ
  • انتشار: 26 آبان 1397 - 07:40

مدیرکل منابع آب وزارت نیرو خواستار اختصاص ردیف اعتباری مستقل برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه شد و گفت: اعتبارات سالانه وزارت نیرو پاسخگوی تامین همه نیازهای مالی برای جبران خسارت های ناشی از سیل نیست.

به گزارش استناد؛  سیف الله آقابیگی  پس از بازدید نقاط آسیب دیده ناشی سیل غرب مازندران از جمله پل رودخانه چالکرود ، چهل شهیدان و صفارود شهرستان رامسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه شمال از نقاط باران خیز کشور است باید ردیف مستقلی از بودجه سنواتی برای این منطقه منظور شود تا جوابگوی اقدامات اجرایی سازمان باشد.
وی با اشاره به طرح این موضوع در کمسیون زیربنایی دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته زیربنایی دولت و مجلس شورای اسلامی باید خلا قانونی این موضوع را رفع کنند زیرا به واسطه وجود همین خلاها ما امروز نمی توانیم برای جبران خسارت اقدام کنیم .
مدیرکل منابع آب وزارت نیرو با اشاره به قرار داشتن در فصل تدوین بودجه سالانه کشور، افزود: باید تلاش شود تا بخشی از این اعتبارات در بودجه سال 98 لحاظ شود.
آفابیگی بر لزوم رعایت و احترام به حریم رودخانه ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر مهم ترین اقدام باید جمع آوری سازه های ساخته شده در حریم رودخانه ها و اجرای پیگیری پروژه های زیربنایی در جهت مهار و مدیریت سیلاب باشد.
وی هماهنگی و تعامل بین بخشی را برای ساماندهی حریم رودخانه ها ضروری دانست و خواستار پاکسازی بستر رودخانه ها از آورده های ناشی از سیل از جمله چوب، سنگ و شن و ماسه شد.
این مسئول وزارت نیرو در عین حال بر ضرورت تدوین طرح های مهندسی برای خارج کردن آورده سیل از بستر رودخانه ها تاکید کرد و اظهار داشت: بعضی مواقع برداشت از بستر رودخانه موجب تغییر شیب رودخانه می شود و در مواردی نیز الزاما باید رسوبات از بستر رودخانه برداشته شود تا درصورت وقوع سیل آثار تخریبی آن کاهش یابد.
آقابیگی همچنین گفت که نتایج بازدید و بررسی هایش از منطقه سیلزده غرب مازندران را ظرف 24 ساعت آینده آماده کرده و تحویل خواهد داد.
سیل 14 مهر ماه غرب مازندران به بخش های مختلف از جمله تاسیسات زیربنایی، بخش خصوصی و کشاورزی این منطقه خسارت وارد کرد.
شهرستان 70 هزار نفری رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار