بابل نیازمند احداث هتل های مدرن و سرمایه گذاری در بخش گردشگری است\

بابل نیازمند احداث هتل های مدرن و سرمایه گذاری در بخش گردشگری است

  • کد خبر: 214911
  • چاپ
  • انتشار: 26 آبان 1397 - 08:30

استنادنیوز؛ در حال حاضر موج حاکم در شهرستان بابل به گونه ای است که به شدت نیازمند احداث هتل های مدرن و سرمایه گذاری در بخش گردشگری می باشد که مسافران و دانشجویان بتوانند از آن بهره مند شوند.

به گزارش استناد؛ شهرستان بابل در حال حاضر با دارا بودن 17 دانشگاه، موسسه و مراکز علمی و فرهنگی با سابقه و با پذیرش دانشجویان از اقصی نقاط کشور به عنوان قطب علمی و دانشگاهی در مازندران معروف است.


هر چند پیشینه تاریخی بابل نشان از تجاری بودن این شهر دارد و تا قبل از اول آذر ماه 1310 این شهر را بارفروش می نامیدند و محل تردد تاجران و بازرگانان از سراسر ایران بوده اما امروز حضور دانشجویان از سراسر کشور در این شهر به بایل ویژگی فرهنگی و علمی داده است.
چراغ اولین دانشگاه شهر بابل را خیر بزرگ سید حسین فلاح نوشیروانی با اهداء 17 هکتار زمین و احداث 11هزار متر مربع فضای آموزشی در سال 1348 روشن کرد. این مرکز برای اولین بار در سال 1352 برای تربیت دبیر در رشته های ساختمان، برق و مکانیک دانشجو پذیرش کرد و این مرکز بعد از طی مراحل توسعه و تکامل امروز به عنوان تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور یعنی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیش از 6هزار دانشجو دارد.
این شهرستان در حال حاضر دارای 17 دانشگاه، مرکز و موسسه آموزشی اعم از دانشگاه علوم پزشکی ، دانشگاه صنعتی نوشیروانی، 2 دانشگاه پیام نور مرکز بابل و بندپی، دانشگاه فنی و حرفه ای الزهرای بابل، دانشگاه فنی و حرفه ای امام صادق(ع) ، دانشگاه علوم و فنون مازندران، دانشگاه آزاد، دانشگاه علمی و کاربردی ، مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر واحد چهار بابل ، مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی، موسسه آموزش عالی علوم و فناوری آریان، موسسه آموزش عالی راه و دانش ، آموزشکده فنی و حرفه ای سما و موسسه آموزش عالی طبری با حدود 40 هزار دانشجو است.
با توجه به حضور این تعداد دانشجویان می طلبد تا این شهر از لحاظ زیر ساخت های شهری چون پارک، زمین ورزشی، فضای فرهنگی و تفریحی و هتل مجهز بوده تا دانشجویان و مردم ساکن در شهر در اوقات فراغت مکانهای مناسب داشته باشند.
**هتل های بابل در شان این شهر دانشگاهی نیست
دانشجوی قزوینی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: بابل دارای دانشگاه‌ها و اساتید بزرگ و معتبری است اما متاسفانه در برخی از زیرساخت ها پیشرفت مناسبی نداشته است و این شهر نتوانست همگام با توسعه دانشگاهها در ابعاد دیگر که ضرورت هر شهر به خصوص یک شهر دانشگاهی است توسعه یابد.
محمد فلاح اظهار داشت: بابل نتوانست در هتل سازی و مهمان سراها پیشرفت مناسبی داشته باشد و از عقب ماندگی مزمنی رنج می برد.
این دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان داشت: برای ثبت نام در دانشگاه صنعتی نوشیروانی شهریور ماه گذشته به همراه خانواده از قزوین به بابل آمدیم اما متاسفانه برغم جستجوی زیاد هتل یا مهمانپذیر مناسب نیافتیم و خانواده برای اسکان چند شب را در هتل های بابلسر به سر برده اند.
***گذران اوقات فراغت دانشجویان بابل در شهر همجوار
امیرحسین مجد دانشجوی تهرانی دانشگاه پیام نور بابل  گفت: بسیاری از دانشجویان علاقمند هستند در شهری که تحصیل می‌کنند امکانات رفاهی و تفریحی وجود داشته باشد تا بتوانند از آن بهرمند شوند اما بابل با جمعیت بیش از نیم میلیون نفری و 40 هزار دانشجو با کمبود امکاناتی ورزشی، تفریحی و استخر در رنج است.
وی بیان داشت: شنا یکی از تفریحات سالمی است که دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند و ضرورت دارد که در این شهر چند استخر مدرن احداث شود تا برای دانشجویان جاذبه داشته باشد.
این دانشجوی تهرانی افزود: متاسفانه بابل از جمله شهرهایی در مازندران است که کنسرت موسیقی در آن برگزار نمی شود و دوستان دانشجوی ما برای پر کردن اوقات فراغت به شهرهای همجوار مثل ساری یا بابلسر می روند/ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار