ارایه آموزش های روستایی به بیش از 2500 نفر در شش ماهه نخست سال 97\
  • مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در همایش توسعه روستایی و اشتغال پایدار عنوان کرد:

ارایه آموزش های روستایی به بیش از 2500 نفر در شش ماهه نخست سال 97

  • کد خبر: 214921
  • چاپ
  • انتشار: 26 آبان 1397 - 10:28

استنادنیوز؛همایش توسعه روستایی و اشتغال پایدار در روستاها با هدف گسترش اشتغال روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران این همایش با حضور حسن اصغریان رستمی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران، سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، قربانعلی ولیزاده بورا فرماندار بابل و جواد واثقی امیری رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل در سالن اجتماعات دانشگاه نوشیروانی بابل انجام شد.

درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در این همایش با تاکید بر لزوم آموزش های روستایی اظهار داشت: باید به اشتغال روستایی و آموزش های مهارتی به این قشر از جامعه که یکی از دغدغه های مهم دولت و مردم است توجه ویژه ای شود. در همین راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با هدف فقرزدایی و ایجاد اشتغال پایدار روستایی، آموزش های مهارتی گسترده ای را در سطح روستاهای استان اجرا کرده و موفق به آموزش بیش از 2500 نفر از روستاییان سطح استان در شش ماهه نخست سال جاری شده است.

وی یکی از راه های توسعه کشور را تقویت توان روستاها، توسعه آموزش های روستایی و کارافرینی دانست و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با این رویکرد به ایجاد پایگاه های سیار روستایی اقدام کرده است تا بتواند اهداف خود را در دو بخش ارتقا مهارت شاغلین روستایی و دانش آموختگان مهارت در روستا ها تحقق بخشد.

درویشی با بیان اینکه ارایه آموزش های مهارتی بر اساس نیاز سنجی و آمایش سرزمین از سیاست های این اداره کل است گفت: بدون شک در اجرای این سیاست و نیاز سنجی آموزشی در روستاها به کمک دهیاران و شورای روستاها نیازمندیم و این اداره کل آمادگی کامل دارد تا آموزش های مهارتی را در روستاهایی که متقاضی این آموزش ها هستند ارایه دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ادامه داد: متاسفانه کشور دچار فقر فرهنگ مهارتی است و تا زمانی که جامعه نتواند فرهنگ مهارت آموزی را دریابد به توسعه اشتغال دست نخواهیم یافت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار