ثبت 60 وقف جدید در مازندران طی سال جاری\

ثبت 60 وقف جدید در مازندران طی سال جاری

  • کد خبر: 214954
  • چاپ
  • انتشار: 27 آبان 1397 - 22:07

استنادنیوز؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند،گفت: طی سال جاری ۶۰ وقف جدید در مازندران ثبت شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند، اظهار کرد: وقف در کنار اثرات اخروی اثرات دنیوی نیز برای واقف دارد.
وی با بیان اینکه طی سال جاری ۶۰ وقف جدید در مازندران ثبت شد، افزود: در دهه وقف امسال ۱۰ وقف جدید در مازندران به وقوع پیوسته است.
حجت الاسلام حیدری بیان کرد: در شهرستان گلوگاه ۳ هزار متر مربع زمین توسط وراث مرحوم معصومه ولی‌پور و یک قطعه زمین به‌مساحت ۳ هزار متر مربع توسط وراث حاج علیجان ولی‌پور برای عزاداری شهادت امام حسین(علیه السلام) در ایام محرم و صفر در مسجد سیدالشهدا ولمازو وقف شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: در رامسر نیز واقف خیراندیش محمدعلی امین‌جعفری یک باب مغازه به‌مساحت ۱۵ متر مربع و یک باب مغازه دیگر به‌مساحت ۱۶ متر مربع را برای عمران و آبادانی روستای چورته و هزینه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این روستا وقف کرده است.
حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: واقف خیراندیش حاج یزدان نجف‌پور ششدانگ ساختمان مسکونی خود را وقف فعالیت‌های قرآنی و مساعدت به دارو و درمان و دانش آموزان بی‌بضاعت در محمودآباد کرده است.
وی افزود: در شهر رویان نور دو باب مغازه هرکدام به‌مساحت ۲۵ و ۴۱ متر مربع توسط وراث مرحوم حاج سیدعباس حسینی برای هزینه‌های عمرانی، فرهنگی و امور جاری مسجد جامع شهر رویان وقف شد.
حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه یک قطعه زمین در تنکابن به‌مساحت ۷۴۱ متر مربع توسط مهدی اسدپور وقف شد، تصریح کرد: واقف خیراندیش این زمین را به‌یاد برادر شهیدش جهت خیرات و مبرات وقف کرده است.
وی عنوان کرد: يک قطعه زمين به‌مساحت ۲هزار مترمربع توسط حاج صفر سومندر و جلال قاري برای توسعه آستان مقدس امامزاده محمد(علیه السلام) رستمكلا بهشهر به ارزش ٢٠٠ ميليون تومان وقف شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد: دو قطعه زمين به‌مساحت ۲۴هزار متر مربع توسط وارث مرحوم قربانقلي گراييلي به ياد شهيدان سلطان علي و يحيي گراييلي به ارزش یک ميليارد تومان با نيت امورات فرهنگي، قرآني و درماني در شهرستان بهشهر وقف شده است.
حجت الاسلام حیدری گفت: در نکا نیز زمینی به‌مساحت هزار متر مربع به ارزش ۱۵ میلیارد ریال توسط نورا... حسنپور در شهرستان نکا برای امورات مسجد وقف شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران دهه وقف را فرصتی مناسب برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف دانست و گفت: در دهه وقف مردم بیشتر از فعالیت‌های سازمان اوقاف و برکات وقف در جامعه مطلع می‌شوند که نمونه بارز آن ایجاد وقف‌های جدید در این ایام است.
حجت الاسلام حیدری بیان کرد: موقوفات ثبت شده در دهه وقف امسال با نیت‌های مختلفی مانند کمک به نیازمندان، فعالیت‌های قرآنی، دارو و درمان، عزاداری امام حسین(علیه السلام)، کمک به مسجد، کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، خیرات و مبرات است



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار