متلاشی شدن باند کلاهبرداری شرکت‌های هرمی در مازندران\

متلاشی شدن باند کلاهبرداری شرکت‌های هرمی در مازندران

  • کد خبر: 214956
  • چاپ
  • انتشار: 27 آبان 1397 - 22:16

استنادنیوز؛جانشین فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند کلاهبرداری شرکت‌های هرمی با سه میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان چالوس خبر داد. 

به گزارش استنادنیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس مازندران، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی اظهار داشت: امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که نام شرکت‌های هرمی را نشنیده باشد و از تبعات سو و منع قانونی فعالیت آنها بی‌اطلاع باشد، با این حال همچنان شاهد گرفتار شدن عده‌ای از هموطنان‌ مان در دام سر شاخه‌‌های این‌گونه شرکت‌‌ها هستیم.

وی افزود: متأسفانه سرمایه‌‌های از دست‌ رفته در جریان مبادلات شرکت‌‌های هرمی، عمدتاً به خارج از کشور منتقل می‌شود و در بیشتر موارد افراد مالباخته به مال خود نمی‌رسند و نکته‌ حائز اهمیت این است که مالباختگان شرکت‌‌های هرمی نه تنها سرمایه‌ خود را از دست می‌دهند، بلکه به سبب از دست رفتن کاخ آمال و آرزوهایشان، عملاً ضربه‌ روحی شدیدی دریافت می‌کنند.

مفخمی، تصریح کرد: نقش و تأثیر منفی کلاهبرداری از طریق شبکه‌‌های هرمی بر امنیت جامعه وقتی برجسته‌ تر می‌شود که بدانیم فعالیت این شرکت‌‌ها علاوه بر ایجاد آسیب به اقتصاد و چرخه‌ کار و تولید به نظام خانواده نیز لطمات جبران‌ ناپذیری را وارد می‌کند.

وی از انهدام باند کلاهبرداری شرکت‌های هرمی در شهرستان چالوس خبر داد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت و عضوگیری یک شرکت هرمی در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، اعضای این شرکت هرمی که با وعده استخدام افراد در یکی از شرکت‌های هواپیمایی سوژه‌های مورد نظر را انتخاب و آنان را وادار به عضویت و عضوگیری برای این شرکت می‌کردند، شناسایی شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی چالوس با تشکیل تیم‌های عملیاتی 13 سرشاخه اصلی این شرکت هرمی را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه برابر بررسی‌های به عمل آمده، متهمان تاکنون بالغ بر سه میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کردند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه وعده‌ سرمایه‌گذاری با دریافت سود بالا، مهم‌ترین شگرد شرکت‌های هرمی است، از مردم خواست از هرگونه فعالیت اقتصادی که متولیان آن ادعای درآمدی کلان به‌ ویژه در مدت زمان کوتاهی را دارند، دوری کرده و ضمن تامل در انجام معاملات وسوسه‌انگیز در صورت شناسایی افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مراتب را به پلیس اطلاع دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار