کتاب در کانون‌های مساجد مازندران توزیع شد\
  • در راستای اجرای طرح حال خوش خواندن؛

کتاب در کانون‌های مساجد مازندران توزیع شد

  • کد خبر: 215002
  • چاپ
  • انتشار: 01 آذر 1397 - 08:32

استنادنیوز؛اجرای طرح "حال خوش خواندن" در مازندران در حالی برگزار شد که اهدا و توزیع کتاب‌های مختلف در این طرح از شهرستان بهشهر و از اولین کتابخانه شهید مدافع حرم شهدی کابلی مسجد مهدیه بهشهر آغاز شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران،مساجد بهترین و مؤثرترین سنگر برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان است و اکنون که دشمن برای حمله به فرهنگ، ارزش‌ها و آرمان‌ها با تمام توان وارد صحنه کار و زار شده است؛ افزایش توان فرهنگی و اجرای برنامه‌های ارزشی می‌تواند یکی از راه‌های مهم مقابله با توطئه‌های دشمنان باشد.

همچنان که می‌دانیم ظرفیت جوانان یکی از گزینه‌های مهم در مقابله با تهدیدهای مختلف دشمنان با توجه به توان بالای بدنی و فکری است و باید با تقویت این ظرفیت‌ها در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن کارآمد ظاهر شد.

در این بین مطالعه و افزایش توان فکری و تفکر یکی از راهکارهای مهم مقابله با تهدیدات مختلف است و باید این ظرفیت کتابخوانی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تقویت شود که کانون مساجد مازندران در این بخش با قوت ظاهر شده است.

مازندران با دارا بودن بیش از هزار و ٤٠٠ کانون فرنگی هنری مساجد در سطح استان دارای بیش از ٤٠٠ کتابخانه در سطح این کانون‌ها است که نیازمند تجهیز مناسب است.

راه‌اندازی کتابخانه یکی از اولویت‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد

حجت‌الاسلام محمود علیخانی، سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مازندران، شامگاه دوشنبه در حاشیه اهدای کتاب به کتابخانه شهید کابلی مسجد مهدیه بهشهر در راستای اجرای طرح "حال خوش خواندن" اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نهادی با برکت است که ظرفیت‌های مناسبی در اختیار دارد و راه‌اندازی کتابخانه یکی از اولویت‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد است.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده در طول سال‌های مختلف، جوانان و نوجوانان فراوانی جذب این کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شدند و شاهد رشد و توسعه قابل توجهی در امور فرهنگی و هنری در مساجد بودیم.

سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مازندران با اعلام اینکه در حوزه مساجد، نهادها و ادارات مختلف سهیم در امور هستند؛ یادآور شد: باید از ظرفیت‌های مختلف ادارات استفاده و برای توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تلاش کرد.

علیخانی گفت: این کانون‌ها علاوه بر امور فرهنگی و هنری، فعالیت‌های مختلف ورزشی را در دستور کار دارند که باید در این بخش با توجه به نیاز جامعه و علاقمندی جوانان و نوجوانان به امور ورزشی توسعه بیشتری در این بخش ایجاد شود.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های مختلف در سطح استان مازندران گفت: کتابخانه‌های فعالی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران وجود دارند که باید برای تجیهز امکانات و کتاب‌های مختلف این حوزه تلاش شود.

سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مازندران با تأکید بر توسعه امور ورزشی در سطح کانون‌های مساجد افزود: باید با توسعه امور ورزشی در سطح کانون‌های مساجد تلاش شود تا جوانان و نوجوانان بیشتری جذب کانون‌ها شوند.

توزیع هزار جلد کتاب در بین ٨ کتابخانه مساجد بهشهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر، از توزیع یک‌هزار جلد کتاب در کتابخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهشهر خبر داد و گفت: با هماهنگی انجام شده یک‌هزار جلد کتاب در بین ٨ کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان بهشهر توزیع شد.

مسعود فلاح اظهار کرد: هنر ابزاری برای توسعه و ترویج کتابخوانی است که باید در مناطق مختلف از آن بهره گرفته شود و در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تمام تلاش برای ترویج کتاب و کتابخوانی وارد عمل شده‌اند.

وی افزود: تعامل، وحدت و همکاری همه‌جانبه توسط دستگاه‌های متولی مساجد گامی مؤثر در رفع مشکلات پیش رو است که امیدواریم با اجرایی شدن آن مشکلات این حوزه برطرف شود.

سازمان‌های مردم نهاد مازندران، حمایت می‌شوند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران هم با اعلام اینکه ظرفیت‌های خوبی در سطح شهرستان بهشهر و سطح کانون‌های مساجد وجود دارد؛ خاطر نشان کرد: برای توسعه امور جوانان در بخش‌های مختلف باید سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد تشکیل و جوانان با استفاده از این ظرفیت‌ها از امکانات و تسهیلات مناسب بهره‌مند شوند.

حجت‌الله حیدری افزود: تجهیز کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان های مختلف به لوازم ورزشی یکی از برنامه های ما است که در دست انجام است و برای حمایت از امور ورزشی ٥ میلیون ریال اعتبار ورزشی به کانون مسجد مهدیه بهشهر اختصاص یافت .

وی گفت: ارائه تجهیزات و امکانات ورزشی به کانون های مساجد منوط به اخذ مجوز از کمیسیون ماده ٥ است که با داشتن مجوز به راحتی امکانات، تجهیزات و تسهیلات در اختیار سمن‌ها قرار می‌گیرد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار