سرمایه گداری هزار میلیارد تومانی در حوزه مکانیزاسیون برنج\
  • رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

سرمایه گداری هزار میلیارد تومانی در حوزه مکانیزاسیون برنج

  • کد خبر: 215009
  • چاپ
  • انتشار: 01 آذر 1397 - 08:59

استنادنیوز؛کامبیز عباسی گفت: پنج سال اخیر 6 هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون کشور سرمایه‌گذاری شد که هزار میلیارد تومان آن در حوزه مکانیزاسیون برنج بود

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، کامبیز عباسی در حاشیه افتتاح نمایشگاه ماشین‌آلات، ابزار و ادوات کشاورزی که در قائم‌شهر برگزار شد اظهار کرد: نمایشگاه قائم‌شهر یکی از برترین‌های این استان است و به جرات می‌توان گفت در حد یک نمایشگاه کشوری دایر شد و اکثر عرضه‌کنندگان ماشین‌ها و ادوات کشاورزی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه مکانیزاسیون برنج به دلیل اهمیتی که این زراعت در غذای مردم دارد و جامعه گسترده یک میلیون و 200 هزار بهره‌برداری در این بخش، تمهیدات خوبی را دولت ابلاغ کرد، ادامه داد: در پنج سال اخیر میزان مکانیزه بودن اراضی شالیزاری کشور از 10 درصد به 80 درصد افزایش یافته و شاهد جهش وسیع در این بخش بوده و هستیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با ابراز خرسندی از اینکه تمامی عملیات مکانیزه برنج با ماشین‌آلات مکانیزه در حال انجام است، افزود: امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه بتوان 90 درصد اراضی شالیزاری کشور را که در استان‌های مازندران و گیلان است مکانیزه کنیم.

این مسؤول اضافه کرد: با انجام عملیات مکانیزاسیون 50 درصد کاهش هزینه تولید را شاهد هستیم به گونه‌ای که صعوبت کار کاهش پیدا می‌کند و تغییر کاربری اراضی کاهش می یابد.

عباسی گفت: با اجرای مکانیزاسیون شاهد اقتصادی بودن و پایداری تولید برنج در کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در پنج سال اخیر 6 هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون کشور سرمایه‌گذاری شد که هزار میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون برنج بود، ادامه داد: با برآوردهای صورت گرفته حدود 1.5 میلیون تومان در هر هکتار سرمایه‌گذاری در اراضی شالیزاری کشور انجام شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به اهمیت زراعت برنج، برای ماشین‌های زراعت برنج، ارز 4 هزار و 200 تومانی تخصیص داده شد و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد به سطح عملیات مکانیزه کشور در حوزه برنج 150 هزار هکتار اضافه شود.

عباسی تصریح کرد: با خطوط اعتباری در بخش مکانیزاسیون که در چند سال اخیر راه‌اندازی شد پرداخت تسهیلات به کشاورزان به صورت نامحدود در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و بانک‌کشاورزی قرار گرفت و تقاضای وسیعی برای تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی داشتیم چراکه تقاضا باعث رونق صنعت ماشین‌های کشاورزی بویژه ماشین‌های برنج‌کار در کشور شده است.

وی بیان کرد: امسال 700 میلیارد تومان تسهیلات چهار و 6 درصدی برای کشاورزان در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی از محل تسهیلات اشتغال روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال برای خط اعتباری مکانیزاسیون یک‌هزار و 200 میلیارد تومان تخصیص داده شد و در هشت ماه اخیر 420 میلیارد تومان جذب شد و سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومان در حوزه مکانیزاسیون صورت گرفت.

عباسی گفت: به طور میانگین ماهانه 120 میلیارد تومان جذب تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی کشور داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این نمایشگاه ادامه داد: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی رخ داد و از کشاورزی سنتی و نیمه مدرن به سمت کشاورزی مدرن گام برداشتیم.

عزیزاله شهیدی‌فر با بیان اینکه باید در کشاورزی مدرن در استفاده از ماشین و دانش بهره‌برداری لازم را داشته باشیم ، افزود: چهار سال اخیر در پنج خط اعتباری مکانیزاسیون 450 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌ قیمت در اختیار کشاورزان و بهره‌برداران قرار گرفت و ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی ارتقا یافت.

وی گفت: چند سال گذشته در محصول گندم چهار درصد کشت به صورت مکانیزه بود که اکنون به 30 درصد افزایش یافت و 25 درصد کلزا به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: 90 درصد برداشت گندم و برنج با کمباین‌های مخصوص برداشت می‌شود و باید عرضه ماشین‌های جدید به ناوگان مکانیزسیون ادامه یابد.

شهیدی‌فر بیان کرد: باید به سمت کیفی‌سازی ماشین‌های کشاورزی حرکت کنیم و ماشین‌هایی که بهره وری بیشتر و قیمت مناسب‌تری دارند به کشاورزان عرضه شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار