مازندران توان تولید تمام مرکبات مورد نیاز کشور را دارد\

مازندران توان تولید تمام مرکبات مورد نیاز کشور را دارد

  • کد خبر: 215010
  • چاپ
  • انتشار: 01 آذر 1397 - 09:03

استنادنیوز؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:50 درصد مرکبات کشور تنها در مازندران تولید می شود و اگر بازار مصرف تنظیم شود مازندران توان تولید تمام مرکبات مورد نیاز کشور را دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزاله شهیدی‌فر ظهر امروز در جلسه مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران 1.3 درصد اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است که با همین میزان اراضی به نگین کشاورزی کشور تبدیل شده است، گفت: 98.7 درصد اراضی کشاورزی در سایر استان‌ها است.

وی ادامه داد: کشاورزی مازندران از سنتی به نیمه مدرن رسیده است و در مسیر کشاورزی مکانیزه قرار داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: هفت میلیون تن معادل هشت درصد تولیدات کشاورزی کشور مربوط به همین 1.3 اراضی تحت پوشش مازندران است.

این مسؤول با اشاره به اینکه گل و گیاه، مرکبات، برنج، کیوی و مرغ از عمده محصولات کشاورزی تولیدی مازندران است، افزود: سالانه 400 میلیون واحد گل و گیاه در استان تولید می شود که هر سال پنج درصد به این ظرفیت اضافه می شود.

وی بیان کرد: تولید 2.5 میلیونی مرکبات، 1.4 میلیون تنی شلتوک، 100 هزار تنی ماهیان و آبزیان، 250 هزار تنی گوشت سفید و 50 هزار تنی گوشت قرمز از ظرفیت‌های بالقوه مازندران در بخش کشاورزی است.

به گفته شهیدی‌فر، مازندران تعیین کننده قیمت گوشت سفید کشور است چراکه 70 درصد مرغ استان به سایر استان ها و 40 درصد آن به استان تهران حمل می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: 50 درصد مرکبات کشور تنها در مازندران تولید می شود و اگر بازار مصرف تنظیم شود مازندران توان تولید تمام مرکبات مورد نیاز کشور را دارد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه اگر الگوی تغذیه و مصرف در کشور اصلاح شود حتی در محصول برنج هم می‌توانیم به خودکفایی برسیم و نیازی به واردات نداریم گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیازمند تشکیل اتاق فکر برای پیشرفت بهتر امور است.

شهیدی‌فر ادامه داد: در حال حاضر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی دارای ظرفیت سرمایه 60 میلیارد تومانی است و در سال‌های آینده باید به سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومانی برسد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار