سد شهید رجایی ساری خالی از آب است\

سد شهید رجایی ساری خالی از آب است

  • کد خبر: 215059
  • چاپ
  • انتشار: 07 آذر 1397 - 09:13

استنادنیوز؛ مدیر آب منطقه ای جویبار با اشاره به برنامه جامع سازگاری با آب در شهرستان گفت: سد شهید رجایی هنوز از آب خالی است.

 هادی نیک اختر  در همایش مشترک شوراها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان جویبار در روستای حاجیکلا،  سطح ذخیره سازی آب بندانهای سطح شهرستان را ۶۲ میلیون متر مکعب بیان کردو اظهار داشت: در حال حاضر آب مصرفی این شهرستان ۱۴۵ میلیون متر مکعب بوده که با ذخیره سازی کامل آب در آبندانها ، سفره زیرمینی و رودخانه سیاهرودنیز با کاهش ۵۰ میلیون متر مکعب آب مواجه هستیم.

 مدیر آب منطقه ای جویبار با اعلام اینکه بارندگی های اخیرگرچه می تواند سفره های آب زیر زمینی را تامین کند  ولی هنوز سد شهید رجایی خالی از آب است ، گفت: با اجرای برنامه جامع سازگاری با کم آبی باید سعی کنیم امسال نیز همانند سال گذشته با کم آبی مبارزه کنیم.

وی کاشت گیاهان کم آب طلب و لایروبی آب بندانها را در مقابله با کم آبی بسیار موثر دانست و افزود: سال گذشته مبلغ ۳ میلیارد تومان با مشارکت مردم لایروبی آب بندانها این منطقه انجام شده و امسال این مشارکت به مبلغ ۶ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر آب منطقه ای جویبار و قائمشهر با اشاره به اینکه امسال به چاههای بدون پروانه سوختی تعلق نمیگیرد ، بیان کرد: با پروانه دار شدن چاههای کشاورزی و برقدار کردن آن میتوانیم گامهای خوبی در کاهش سوخت کشاورزی برداریم.

وی خاطرنشان کرد: همه باید بپذیریم در کشور کم آبی زندگی میکنیم‌و این مسئله یک شعار نبوده و گام به گام به خشکسالی نزدیک می شویم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار