اثرگذاری تغییرات اقلیمی بر تولید پایدار محصولات کشاورزی\

اثرگذاری تغییرات اقلیمی بر تولید پایدار محصولات کشاورزی

  • کد خبر: 215075
  • چاپ
  • انتشار: 07 آذر 1397 - 20:21

استنادنیوز؛مدیر کل هواشناسی مازندران با اشاره به اثرگذاری تغییرات اقلیمی بر تولید پایدار محصولات کشاورزی، نسبت به مشکل خشکسالی و کم آبی کشور که گریبانگیر استان مازندران نیز شده است، هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید محمدرضا رضوی در نشست مشترک کارشناسان هواشناسی مازندران با مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر که با محوریت بهبود توسعه خدمات هواشناسی به کاربران و کشاورزان در سامانه (تهک) برگزار شد با اشاره به اثرگذاری تغییرات اقلیمی بر تولید پایدار محصولات کشاورزی، نسبت به مشکل خشکسالی و کم آبی کشور که گریبانگیر استان مازندران نیز شده است، هشدار داد.

مدیر کل هواشناسی مازندران در ادامه تحقیقات هواشناسی که محور توسعه و اثرگذار بر پایداری تولیدات کشاورزی در مازندران است را موجب پیشبرد اهداف تهک دانست.

حسن پورمقدم با اشاره به نقش محوری هواشناسی در کشاورزی گفت: طی سال های اخیر تحت تأثیر گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی مشکلاتی برای بخش کشاورزی در کشور ایجاد شده است که در راستای رفع این مشکلات لازم است از تکنولوژی های روز در پیش بینی وضعیت آب و هوایی و اطلاع رسانی به بخش کشاورزی استفاده کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر با سپاس از خدمات ارائه شده در سامانه تهک توسط مدیرکل و کارشناسان هواشناسی مازندران در پیش بینی های کوتاه مدت و بلند مدت هواشناسی، برنامه ریزی های کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی هر منطقه را بسیار مهم برشمرد.

شایان ذکراست در پایان این جلسه کارشناسان از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط زنده با مرکز فناوری اطلاعات سازمان هواشناسی کشور برقرار و با سامانه تهک آشنا شدند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار