329دفتر پیشخوان دولت در مازندران درحال ثبت درخواست و پذیرش مشترکین هستند\
  • در راستای اجرای طرح میز خدمت الکترونیکی:

329دفتر پیشخوان دولت در مازندران درحال ثبت درخواست و پذیرش مشترکین هستند

  • کد خبر: 215077
  • چاپ
  • انتشار: 07 آذر 1397 - 20:36

استنادنیوز؛معاون خدمات مشترکین و درآمد آب وفاضلاب شهری مازندران،گفت: به منظور اجرای طرح میز خدمت الکترونیکی در این شرکت، 329 دفتر پیشخوان دولت درحال ثبت درخواست و پذیرش مشترکین هستند

به گزارش شرکت آبفاشهری مازندران، مهندس لطفی در خصوص استقرار میز خدمت الکترونیکی افزود: طبق دستور ریاست محترم جمهور در راستای حقوق شهروندی در نظام اداری و ابلاغ وزیر نیرو ارائه خدمات به صورت غیرحضوری با هدف تکریم ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی ،جلوگیری از فساد اداری و سرگردانی مردم و کاهش اتلاف وقت از اول تیرماه سال 97 اجرایی شد.

وی، افزود: برای اجرای این طرح سیستم جامع مشترکین و میز خدمت الکترونیکی در پورتال شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران طراحی و بازسازی شد .

مهندس لطفی، با بیان اینکه تمامی خدمات 22 گانه به صورت غیر حضوری انجام می شود، گفت: متقاضیان و مشترکین آب وفاضلاب از طریق پورتال شرکت به آدرس www.abfa-mazandaran.ir و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت می توانند درخواست خود را ثبت کنند.

وی، تصریح کرد: با ثبت درخواست، کد رهگیری مختص متقاضی ارسال و مراحل گردش کار از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آب وفاضلاب شهری مازندران، ضمن تاکید بر اینکه متقاضیان از مراجعه حضوری و با در دست داشتن مدارک کاغذی به امور خودداری نمایند، ادامه داد: همزمان با شروع طرح میز خدمت، پرونده های انشعاب آب نیز الکترونیکی شده است.

وی، به برگزاری دوره های آموزشی با همکاران مرتبط در امور مشترکین و روسای دفاتر پیشخوان دولت و نیز تهیه دستورالعمل قابل اجرا برای این دفاتر اشاره و تصریح کرد: هم اکنون میز خدمت الکترونیکی در امور ساری، نکا، قائمشهر، فریدونکنار، بابل، بهشهر، گلوگاه، جویبار، سیمرغ، آمل، نور، محمودآباد، نوشهر، چالوس و کلاردشت راه اندازی شد و تا پایان آذرماه جاری نیز در سایر شهرها از جمله بابلسر، تنکابن، رامسر، عباس آباد، سوادکوه ، سوادکوه شمالی و میاندرود راه اندازی می شود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آب وفاضلاب شهری مازندران، با بیان اینکه شهرهای زیرمجموعه امور نیز از این خدمات بهره مند می شوند، گفت: متقاضیان و مشترکین آب وفاضلاب می توانند پرسشها و یا انتقادات خود را از طریق پورتال شرکت در بخش میز خدمات الکترونیکی لینک ثبت شکایات، پیگیری و یا ضمن تماس با شماره تلفنی که برای هر امور در بخش مشترکین درنظر گرفته شد و از طریق پورتال شرکت قابل مشاهده است، منعکس نمایند.

وی، درخصوص متقاضیان مفاصاحساب خاطرنشان کرد: کارشناسان آبفا، بعد از ثبت درخواست مشترک در دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کدرهگیری، قبض آب را محاسبه و شناسه قبض ، شناسه پرداخت و مبلغ آن را از طریق پیامک به مشترک اعلام می کنند تا مشترک از طریق دفاتر پیشخوان دولت قبض مورد نظر را چاپ نماید.

مهندس لطفی، ادامه داد: طی هماهنگی به عمل آمده با شهرداری ها، درخواست صدور مجوزهای لازم برای حفاری آب وفاضلاب از طریق شبکه دولت به شهرداری ها ارسال می شود و اقدامات لازم از طریق پیامک به متقاضی اطلاع داده می شود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آب وفاضلاب شهری مازندران، با بیان اینکه تمامی هزینه های انجام خدمت نیز از طریق پیامک به مشترک ارسال می شود، گفت: با ارسال پیامک به مشترک در حین گردش کار و تقاضای ثبت شده، مشترک از مراجعه حضوری به امور آبفای شهر خود بی نیاز می شود.

وی، ادامه داد: پرونده های قدیمی و کاغذی بایگانی شده نیز درحال الکترونیکی شدن است.

مهندس لطفی با بیان اینکه اجرای میز خدمت الکترونیکی با همکاری معاونت برنامه ریزی و منابع انسانی و همکاران مشترکین و دفتر فناوری اطلاعات درحال اجراست، تصریح کرد: برای استقرار میز خدمت زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری شامل ایجاد فرمهای الکترونیکی به تفکیک خدمات 22 گانه مشترکین در پورتال شرکت، پنجره واحد برای دسترسی به این خدمات، درخواست پذیرش و بارگذاری مدارک، ارایه رسید الکترونیکی و کد رهگیری به هر مشترک، قابلیت رهگیری الکترونیکی گردش کار همراه با ارسال پیامک و نیز تجهیز سرور مشترکین، اتصال به فیبر نوری و ایجاد بستر لازم برای اتصال به شبکه دولت در تمامی امور و آموزش به دفاتر پیشخوان دولت انجام شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار