نجفی؛ سال 98 به لحاظ بودجه‌ای وضعیت خوبی نخواهیم داشت\

نجفی؛ سال 98 به لحاظ بودجه‌ای وضعیت خوبی نخواهیم داشت

  • کد خبر: 215096
  • چاپ
  • انتشار: 10 آذر 1397 - 13:24

استنادنیوز؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سال 98 به لحاظ بودجه‌ای وضعیت خوبی نخواهیم داشت.

علی نجفی خوشرودی  در خصوص بودجه وزارت امور خارجه در سال آتی، گفت: سال آینده به لحاظ بودجه‌ای وضعیت خوبی نخواهیم داشت لذا همه دستگاه‌ها از جمله وزارت امور خارجه با مشکلات بودجه‌ای روبه رو خواهند بود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این وضعیت برای وزارت امور خارجه پیچیدگی بیشتری نسبت به سایر وزارتخانه‌ها خواهد داشت زیرا عمده هزینه‌های وزارت امور خارجه ارزی است و سفارتخانه ایران در خارج از کشور باید هزینه‌های خود را با دلار یا یورو مدیریت کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی داخلی، تحریم‌ها و شرایط پیش آمده به نظر نمی‌رسد که در لایحه بودجه سال 98 بتوانیم اعتبارات این بخش را افزایش دهیم، بنابراین شرایط نسبت گذشته سخت تر خواهد شد.

نجفی خوشرودی یادآور شد: نمایندگان با توجه به پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال 98 برای وزارت امور خارجه می‌توانند تصمیماتی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بگیرند اما در تخصیص منابع نمی‌توانیم به دلیل مشکلات مذکور امیدوا باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به اینکه سفارتخانه های ایران در خارج از کشور سکاندارن جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند، وزارت امور خارجه باید صرفه جویی و در برخی هزینه ها و امکانات تعدیل کند تا با مشکل منابع مواجه نشود/خانه ملت



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار