غفلت و بی توجهی شایع ترین آزار در حوزه زنان\
  • مدیر کل بهزیستی استان مازندران درهمایش نه به خشنوت علیه زنان اظهار کرد:

غفلت و بی توجهی شایع ترین آزار در حوزه زنان

  • کد خبر: 215105
  • چاپ
  • انتشار: 10 آذر 1397 - 21:21

استنادنیوز؛مدیر کل بهزیستی مازندران غفلت و بی توجهی را با 44 درصد شایع ترین آزار در حوزه زنان بیان کرد


 دکتر آرام در این همایش ابتدا با اشاره به اهمیت مقام زن در دین مبین اسلام و منویات مقام معظم رهبری، خشونت را واقعه ای ناخوشایند با اهداف مختلف عنوان کرد و گفت: خشونت تنها به جنبه جسمی محدود نمیشود و عمده ترین نوع خشونتی که به زنان وارد میشود، روانی، رفتاری، اقتصادی و جنسی است.
مدیر کل بهزیستی مازندران خشونتی که به واسطه نوع جنسیت به نیمی از افراد جامعه تحمیل میشود را دارای ابعاد وسیعی دانست و افزود: اهمیت این معقوله تا اندازه ایست که در کنفرانس حقوق بشر در سال 1987 قطعنامه ای صادر شد که ضمن بررسی انواع خشونت، خواستار ایجاد رویکردی جدید در نگرش انسانها نسبت به زنان شد. وی با تاکید بر رنجی که خشونت فیزیکی به زنان وارد میکند تصریح کرد: خشونت واقعی اضطراب و ترسی است که به روح و وجود زن وارد میشود تا او را تبدیل به چیزی کند که نیست.
دکتر آرام با بیان اینکه عمده ترین خشونت ها از جانب همسر و نزدیکان زنان به آنها وارد میشود تصریح کرد: متاسفانه در تمامی جوامع و لایه های مختلف اجتماع فارغ از نوع فرهنگ و پیشرفت های علمی، شکلی از خشونت علیه زنان وجود دارد.
مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به پیامد های جدی خشونت علیه زنان و سرایت آن به خانواده و جامعه گفت: آینده ای روشن و جامعه ای با نشاط و به دور از آسیب های اجتماعی نتیجه برخورد درست و حفظ سلامت روانی و جسمی زنان است. وی با تاکید بر نقش توانمند سازی زنان در کاهش خشونت خاطرنشان کرد: آموزش های لازم در برخورد با خشونت و کسب مهارت در این رابطه از فاکتور های تاثیر گذار و مهم در کاهش و کنترل این معضل است دکتر آرام با بیان اینکه بهزیستی بعنوان یکی از متولیان اصلی حوزه خانواده و زنان برنامه ها و اقدامات گسترده ای در کنترل و کاهش خشونت و حل مشکلات اجتماعی دارد، افزود: مراکز مختلفی از جمله18 مرکز اورژانس اجتماعی، خانه امن و خانه سلامت و مراکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده در سطح استان به خدمات دهی مشغول هستند.
مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اقدامات موثر و ماندگار دکتر محسنی بند پی در سازمان بهزیستی از راه اندازی مرکز شبانه روزی بازپروری زنان آسیب دیده خبر داد وافزود: در این مراکز با بهره گیری از دانش نیروهای ماهر مددکاری و روانشناسی و حقوقی اقدامات گسترده ای در جهت رفع خشونت علیه زنان صورت میگیرد.
وی با اشاره به افزایش تماس های مردمی با خط تلفنی 123 و مراکز اورژانس اجتماعی، این آمار را نتیجه افزایش آگاهی و اعتماد عمومی نیست به خدمات بهزیستی عنوان و خاطرنشان کرد: از 600 تماسی که در رابطه با همسر آزاری با مراکز اورژانس اجتماعی برقرار شده، 8 درصد مربوط به شوهر آزاری است که این، زنگ خطر آسیبی است که از حالا باید مقدمات جلوگیری از آن فراهم شود.
دکتر آرام غفلت و بی توجهی را بیشترین نوع همسر آزاری در تماس های اورژانس اجتماعی عنوان کرد و متذکر شد: آمار درست و دقیق آزار های فیزیکی و خشونت جنسی در اختیار مراجع قانونی است. مدیر کل بهزیستی استان در پایان خواستار عزم جدی و حضور همه جانبه تمامی دستگاه های فعال در این حوزه شد و افزود: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا خدمات موثر در اختیار تمامی بانوانی که به نوعی با خشونت در گیر هستند قرار گیرد.
در پایان این همایش پنل تخصصی همراه با پرسش و پاسخ با حضور دکتر رضا جعفری؛ مدیر کل دفترامور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ،دکتر سید سعید آرام مدیر کل بهزیستی استان مازندران، دکتر معصومه محمودیان ؛ پژوهشگر اجتماعی وعضو انجمن جامعه شناسی ایران، دکتر آرش طوفانی ؛ حقوقدان، عیسی قاسمی طوسی معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران برگزار شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار