طی 6 ماه نخست سالجاری به 215 نفر از معلولین فاقد مسکن کمک هزینه ساخت مسکن پرداخت شد\

طی 6 ماه نخست سالجاری به 215 نفر از معلولین فاقد مسکن کمک هزینه ساخت مسکن پرداخت شد

  • کد خبر: 215115
  • چاپ
  • انتشار: 12 آذر 1397 - 11:45

استنادنیوز؛مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: طی 6 ماه نخست امسال به 215 نفر از معلولین فاقد مسکن کمک هزینه ساخت مسکن پرداخت شد که تا سقف 10 میلیون کمک بلا عوض می باشد


به گزارش استنادنیوز دکترسید سعید آرام در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دوازدهم آذر روز جهانی معلولین با بیان اینکه در حال حاضر در مازندران بیش از 43 هزار نفر معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند،اظهار کرد:حدود 15 درصد از افراد هر جامعه ای را معلولین تشکیل می دهند و 4.5 درصد نیازمند دریافت خدمات و حمایت های ویژه هستند.
دکتر آرام افزود:خدمات متنوعی در این راستا صورت گرفت که اصلی ترین رویکرد این فعالیت ها توانمند سازی افراد معلول است تا بتوانیم شرایطی را مهیا کنیم که این افراد به استقلال نسبی در فعالیت ها و نیازمندی های خود بدون نیاز به دیگران برسند.
وی با اشاره به اقدامات هایی که در دولت تدبیر و امید با رویکرد اجتماعی دولت و توجه به افراد کم توان و معلول جامعه صورت گرفت، گفت:در سال 97 اقدامات ویژه ای برای پرداخت مستمری برای جامعه هدف بهزیستی از محل هدفمند سازی یارانه ها انجام گرفت و همانطور که مقرر شده بود یارانه سه دهک اول جامعه قطع و به افراد نیازمند تعلق گیرد که در مازندران گروه وسیعی از جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفتند.
دکتر آرام با بیان اینکه ماهانه مبلغی از محل هدفمندی یارانه ها به مستمری بگیران واریز می شود، افزود:در پایان سال 96 کل مستمری بگیران مازندران حدود 18 هزار خانوار بوده است که 13 هزار نفر آن معلولین بودند که این رقم در حال حاضر بالغ بر 50 هزار خانوار شده است که 37 هزار خانوار معلولین می باشند.
وی گفت:در گذشته معلولین را در مراکز شبانه روزی نگهداری می کردند که ارتباط بین خانواده و معلول قطع می شد ولی با رویکردهای جدیدی که در ارائه خدمات به معلولین صورت گرفته،سعی بر این است که این ارتباط حفظ شود و انتقال خدمات در خانه به جامعه هدف صورت گرفته است و در مسیر توانمند سازی و ارائه خدمات تخصصی به خانواده ها اقدام گردید.
مدیر کل بهزیستی استان مازندران ادامه داد:بجای اینکه معلولین را وارد مراکز شبانه روزی کنیم مراقبین را وارد منزل کرده ایم و خانه های کوچک معلولین در راستای حفظ ارتباط بین معلول،جامعه و خانواده ساخته شد که برای معلولین فاقد سرپرست می باشد و معلولین دارای معلولیت مشابه در آنجا نگهداری می شوند.
دکتر آرام بیان داشت:با ساخت خانه های کوچک معلولین هزینه نگهداری آنها کاهش یافته است به طوری که به ازای هر نفر در آسایشگاه ماهانه 650-600 هزار تومان یارانه پرداخت می شود ولی با اجرای طرح خانه های کوچک حدود 400 هزار تومان به ازای هر معلول پرداخت می شود.
وی افزود:941 هزار معلول ضایعه نخاعی زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند که ماهانه مبلغی به حساب آنها واریز می شود که خود معلول برای تهیه مایحتاج مورد نیاز به سلیقه خود اقدام می نماید.
مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به توانمند سازی معلولین اظهار کرد:سازمان بهزیستی بعنوان متولی پیگیری امور معلولین در این حوزه برنامه های مختلفی دارد که یکی از مهم ترین آنها تامین اعتبار تسهیلات اشتغال زایی و بیمه می باشد که از ابتدای سال 97 تاکنون مبلغ تسهیلات اشتغال زایی 28 میلیارد تومان بوده است و توانستیم در طی 7 ماه به 1350 نفر تسهیلات اشتغال پرداخت کنیم و همچنین بیش از 2200 نفر جامعه هدف از پوشش بیمه ای استفاده می کنند.
وی افزود:در طی 6 ماه نخست امسال به 215 نفر از معلولین فاقد مسکن کمک هزینه ساخت مسکن پرداخت شد که تا سقف 10 میلیون کمک بلا عوض می باشد و ما توانستیم سهمیه مازندران در این طرح را از 230 واحد را به 430 واحد افزایش دهیم که بیش از 80درصد آن تحویل داده شد و بابقی در حال ساخت است.
این مسئول با اعلام اینکه شعار امسال روز جهانی معلولان توانمندسازی افراد معلول و حصول اطمینان از فراگیرسازی و برابری این افراد در جامعه است، گفت: جامعه باید وظایف خود را نسبت به معلولان ایفا کند.
آرام از صدور پروانه ساخت بنیاد ژنتیک شمال کشور در روزهای گذشته خبر داد و گفت: هزینه ساخت این بنیاد قرار است توسط خیر ساروی تامین و همچنین با مشارکت خیران خانه سلامت کودکان آسیب دیده استان در حال ساخت است.
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به کمک 450 میلیارد ریالی نقدی و غیرنقدی خیران و مردم نوعدوست استان به سازمان بهزیستی در یکسال گذشته، افزود: خیران استان همچنین در ایام سال تحصیلی امسال بالغ بر 10 میلیارد ریال لوازم التحریر مددجویان را خریداری و تامین کردند.
وی از نبود اتوبوس ویژه معلولان در هیچکدام از شهرهای مازندران ابراز نگرانی کرد و گفت: ساماندهی معابر عمومی برای معلولان بجز در شهر ساری و آمل در بسیاری از شهرهای مازندران رعایت نمی‌شود و معلولان همچنان دارای مشکل برای تردد در سطح شهرها و معابر هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار