روز جهانی معلولین روز به اثبات رساندن خواستن و توانستن است\
  • مدیر کل آموزش و پرورش مازندران درمراسم نواختن زنگ روز جهانی معلولان:

روز جهانی معلولین روز به اثبات رساندن خواستن و توانستن است

  • کد خبر: 215131
  • چاپ
  • انتشار: 13 آذر 1397 - 20:12

استنادنیوز؛مراسم نواختن زنگ روز جهانی معلولان در هنرستان استثنایی مرحوم کولاییان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران صورت پذیرفت

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش مازندران؛ «عسکری نیکزاد» در مراسم نواختن زنگ روز جهانی معلولان گفت: هدف از این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف، و افزایش آگاهی‌هایی بوده است که باید از مسأله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه با آرزوهای بزرگ می‌توان به اهدافی بزرگ‌تر دست پیدا کرد، اظهار داشت: معلولیت این نیست که دست از همه کارها بردارند و از رسیدن به هدف باز بمانند. دانش‌آموزان معلول باید توان و استعداد خود را بسنجند و به همان میزان از شرایط استفاده بهینه ببرند.

نیکزاد با بیان اینکه آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به دانش آموزان معلول دارد، تصریح کرد: دانش‌آموزان معلول نباید بگذارند تا معلولیت باعث شود تا در انجام کارها و رسیدن به اهداف محدود شوند و باید به فکر توانمندی های خود باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه معلمان شاغل در مدارس استثنایی از دلسوزترین معلمان در آموزش و پرورش هستند افزود: معلمی در اینگونه از مدارس بسیار پرزحمت و پرمسئولیت است و علاوه بر مهربانی و محبت ویژه به این دانش آموزان باید آینده آنان را در نظر بگیریم.

نیکزاد با بیان اینکه روز جهانی معلولین روز به اثبات رساندن خواستن و توانستن است، گفت: مطلبی که معلم باید در رابطه با کودکان دارای نیازهای ویژه به خاطر بسپارند این است که نگرش و عملکرد آنها، نگرش و عملکرد دانش آموزان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: معلم باید در نظر داشته باشد که چگونه این دانش آموزان را درک نموده و به آنها کمک نماید و کلاس درس را به فرصتی برای یادگیری ارزش‌های مهمی چون بردباری و هم دردی تبدیل نماید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار